Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar bezig met het grondwerken met mijn paard dit ging echt super goed ik kan haar door de hele bak laten lopen en toch blijft ze in een rondje om mij heen lopen ook in galop en draf.
Alleen de laatste tijd houdt ze haar aandacht er niet echt bij en zijn andere dingen opeens heel erg eng en wil ze eigenlijk niet meer op de rechterhand lopen. Nu weet ik dat ze gek op springen is en leg ik af en toe wel een balkje neer of maak een sprongetje maar dit moet niet de bedoeling dat ik altijd met grondwerk ga springen. Meestal ga ik voor dat ik ga rijden ook met haar grondwerken zodat ik het vertrouwen van haar heb omdat ik haar aan het leren ben om op der eigen benen te lopen (wat ze heel moeilijk vind ) en door het grondwerk krijg ik haar zover dat ze der hoofd laat zakken en dit doet ze dan ook makkelijker tijdens het rijden met lange teugels. En ik doe veel met haar aan grondwerken omdat het best een pittige tante is en dan alvast een stukje energie kwijt is zodat ze wat rustiger is ook in haar hoofd met rijden. Weten jullie misschien een oplossing zodat ik weer lekker met haar bezig kan in het grondwerk ?
Groetjes En alvast bedankt