Ik heb een tweedehands ideal tuig op het oog, maar deze heeft geen veiligheidsogen en aangezien ik een gesloten lamoen heb moeten deze er wel opzitten. Kan ik deze gewoon los bestellen en dan gewoon simpel verwisselen? Het gaat om een tuig waarbij de riem door het schoftje kan schuiven.
Hmm, heb even vergeleken met foto's op de ideal site, zou in principe moeten kunnen toch? simpel losgespen een een andere opzetten? Als iemand dit nog even zou kunnen bevestigen, want wil 't niet perongeluk fout hebben en dan en tuig hebben waarmee ik 'niks' kan.
Ik heb bij mijn mini ook gewone lichtogen vervangen door veiligheidslichtogen. Gewoon lichtogen eraf halen, veiligheids lichtogen eraan gespen, en even de draagriem inkorten met bijv een scherp stanley/men mes. (Ik heb scherp stanley mes gepakt, zien hoelang ie moest en mooi in puntje bijgesneden.
Ibbel
Geplaatst: 03-10-12 09:04
Romy_tessa schreef:
Kijk aub goed naar het tuig of het wel echt van Ideal is want de idealtuigen van de laatste jaren hebben allemaal veiligheidslichtogen.
Ik heb 2 jaar geleden nog nieuw gekocht waarbij ik zelf los veiligheidslichtogen besteld heb. Zaten er standaard niet op...
hoi ik heb ook een tuig gekocht met veiligheidsogen ,was orgineel dacht ik maar toen iemand me kwam helpen zagen we dat ze de brancardbeugels hadden om getoverd tot veiligheidsluitingen . ze hebben de riem gewoon aan gepast door hem netjes af te snijden . ik ben blij met dit systeem .
bolletje
Geplaatst: 17-03-13 18:55
Heb je een foto evt van hoe het doorgesneden is zit met zelfde probleem