Vragen over de dekking van de draver + Dekhengsten keus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CassieUltra

Vragen over de dekking van de draver + Dekhengsten keus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 23:34

Hallo hallo hallooooo! :o

Ik heb een tijd lang zitten overwegen om mijn dravermerrie Ultra Sonic Z.

Alleen het eigenwijze zit in mijn hoofd, en ik weet dat het misschien wel helemaal verkeerd is.. maar ik heb dus toch echt meer tips/informatie etc nodig voordat ik iets doe wat fout gaat ;(

Ik wil een veulen van Ultra, En ik wil het veulen op den duur proberen dressuurmatig te trainen.

Kan ik een draver mixen met een ander ras? Zoja wat raden jullie aan?
Pas geleden zat ik te fantaseren om draver x fries te doen, maar ik heb daar dus geen ervaring verder in dus zoek meer informatie.

Eventueel voor de echte hengsten kenners van de dravers,
Ultra heeft een veulen op aard gezet van 'Up Front Larry', dit vond ik een geweldige mooie hengst maar kan hem nergens vinden o.a op site's niet etc. Iemand enig idee wie wat hoe en waar? :)

Waar moet je rekening mee houden ivm draver fokken die je zelf wil trainen inplaats van op de baan?

ik heb de site Flevofarm beetje doorgezocht maar kon er niet veel wijs uit!

Tips/informatie/vragen etc!
laat maar komennnn! *\o/*

CarinaR

Re: Vragen over de dekking van de draver + Dekhengsten keus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:26

Als je een veulen wil fokken voor de drafsport, hoop ik dat je een geldboompje hebt.
kruizen wordt wel meer gedaan.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:39

Heb je een standfoto en evt filmpje dressuurmatig onder zadel. Draver is een breed begrip. Ken ze in model groninger, of juist heel iel, groot hoofd of mooier hoofd. Ook kwa beweging zijn er die beter kunnen dragen als andere, al is een draver daar niet op gefokt natuurlijk, echter wel jou doel voor de toekomst.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 08:19

CassieUltra schreef:
Waar moet je rekening mee houden ivm draver fokken die je zelf wil trainen inplaats van op de baan?

Fokken:
- Beëindiging vermelding van een paard in onbekende bezitsverhouding of opheffing verkocht zonder papieren € 145,00
- Overschrijving van een paard of een deel van een paard in het desbetreffende register van het Stamboek ten laste van de koper. € 65,00
- Inschrijving draverveulens in het desbetreffende register van het Stamboek (incl. paspoort, DNA-controle en transponder) €135,00

Als je ook wilt gaan koersen:
- verplicht Abonnement Officieel Bulletin (pro rata) € 170,00 (incl.B.T.W.)*
- Kosten deelname wedstrijdwezen € 105,00*
- Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering harddravers € 55,00
- Bijdrage eigenaren aan ongevallen-verzekering per in training zijnde wedstrijdpaard € 12,00*

en dat zijn ze volgens mij nog niet allemaal. Dus dat geldboompje wordt aardig kaal ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 08:22

Grof gezegd, als je een meer dressuurtype veulen wilt krijgen zou ik er in elk geval een dressuur type hengst op zetten en zeker geen fries..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 08:59

Of gewoon een paardje kopen wat aan je eisen voldoet.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:08

Dat is inderdaad de goedkopere optie ook :+ én een stuk makkelijker te realiseren. Wat als je fokprodukt je totaal niet aanspreekt? De markt is er op het moment absoluut niet naar om een papierloze kruising te gaan fokken, mocht je hem ook weer kwijt moeten.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:11

Dat bedoel ik maar Wen...

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:14

Ik denk dat het nog niet eens een gek idee is. Ze hebben vaak veel weg van ons Nederlandse warmbloedpaard, alleen algemeen hoekiger, (vaak) ieler gebouwt en de bovenlijn mist voor het echte dressuurplaatje, ze hebben wel het karakter mee en natuurlijk zijn het voor de bouw wel hele sterke dieren.
Maar neem je dan een barok type warmbloed paard, met een goede galop, goede bovenlijn dan kom je al een heel eind.

Let op de eigen kwaliteiten van je paard, wat wil je zelf beter hebben, neem je genoegen met een veulen dat basiskwaliteiten zal hebben (met meer geduld dan met een 'normale' kwpner) maar in geen enkele dicipline de sterren van de hemel zal kunnen lopen, het kostenplaatje, en de vraag of je het veulen wel kunt opvoeden, dat is ook een kunst apart.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:37

WendyBZ schreef:
CassieUltra schreef:

Fokken:
- Beëindiging vermelding van een paard in onbekende bezitsverhouding of opheffing verkocht zonder papieren € 145,00
- Overschrijving van een paard of een deel van een paard in het desbetreffende register van het Stamboek ten laste van de koper. € 65,00
- Inschrijving draverveulens in het desbetreffende register van het Stamboek (incl. paspoort, DNA-controle en transponder) €135,00

Als je ook wilt gaan koersen:
- verplicht Abonnement Officieel Bulletin (pro rata) € 170,00 (incl.B.T.W.)*
- Kosten deelname wedstrijdwezen € 105,00*
- Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering harddravers € 55,00
- Bijdrage eigenaren aan ongevallen-verzekering per in training zijnde wedstrijdpaard € 12,00*

en dat zijn ze volgens mij nog niet allemaal. Dus dat geldboompje wordt aardig kaal ;)

Uhhhhh plus ALLE trainingskosten, voer beslag, koersinleg etc etc ...
Wat ik aan Chumbawumba TC al niet kwijt ben haha ....