Tigra_ schreef:Misschien vindt je paard er gewoon niets aan. Paarden zat die niet graag springen, of bakwerk end dus zijn er ook paarden die niet graag longeerlijn lopen. Dan kun je wel blijven pushen maar de enige die daar de dupe van zijn ben jezelf en het paard. Want je raakt alleen maar gefrustreerd. Misschien moet je eens proberen om met dubbele lange lijnen te gaan werken? In mijn ervaring kun je een paard meer sturen en dus meer aanwijzing geven in wat je wil en dus op de volte houden verder kun je ook beter afwisselingen in mijn ervaring stukje rechtuit of iets dergelijks makkelijk van hand veranderen, je kan toch net wat meer ruimte gebruiken dan met een enkele longeerlijn daarbij heb je zelf de touwtjes in handen en kun je dus ook beter trainen met je paard. Jezelf op meerdere posities plaatsen zodat je dus bv de gehele bak kunt gebruiken om tussen door even van het rondje af te komen.
Bedankt voor je reactie, dubbele lijnen zal wel gaan werken omdat ze vroeger voor de koets heeft gestaan ( dat bedoel je toch neem ik aan?) ik zal het eens gaan proberen.