Longeren met hulpteugels & werken met lange lijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MXLISSA

Longeren met hulpteugels & werken met lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 13:08

Hoi,

Ik heb 2 belangrijke vragen en ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen:

- Hoe kun je het beste beginnen om met hulpteugels te longeren? En met welke hulpteugels kun je dat het beste doen? Bij mijn pony zit de basis er goed in, stap-draf-galop.
- Ook wil ik gaan oefenen met lange lijnen, maar hoe kan ik daar het beste mee te werk gaan? En wat heb ik hierbij nodig?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes, Melissa

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:21

Super dat je eerst info inwint voordat je gaat beginnen :)
Ik zou er persoonlijk een instructeur bijhalen die er verstand van heeft. Dit zou ik doen zodat jij en je paardje direct goed de juiste methode en manier van werken kunnen leren. Door heel NL zitten gediplomeerde instructeurs die je verder kunnen helpen hiermee. Je kunt ze bijvoorbeeld vinden op:
http://www.emielvoest.nl/hst/e08m02v/em ... teurs?open
Succes en veel plezier alvast!

Maflinger_S

Re: Longeren met hulpteugels & werken met lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:29

Ik sluit me aan bij NH_trainer: zoek een instructeur met verstand van zaken. Dan bedoel ik niet alleen van de techniek van het werken met hulpteugels of lange lijnen maar ook vooral van hoe je daarmee een paard traint, dus van de paardenanatomie.

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 13:36

Bedankt voor de info! :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:25

Ik weet niet waar je woont? Maar als het niet te ver weg is wil ik je wel eens komen helpen. Ik doe de instructeursopleiding bij www.dressuurnatuurlijk.nl en begin in januari aan mijn 3e en tevens laatste jaar. Tijdens de opleiding komen zowel de academische rijkunst als het freestylesysteem van Emiel Voest aan bod.

Mijn keus zou niet zijn om met hulpteugels te gaan werken, maar zodra jij en je paard bekend zijn met de dubbele lange lijnen en jij handiger word, kun je dit goed inzetten om je paard te gaan trainen. Daarnaast is het ene hele leuke afwisseling in het werk en dat houd beide fris!

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 16:06

@ijssnuiver: Ik woon in Burgum, ligt 15 km achter Leeuwarden, misschien kunnen we hierover verder praten via PB? Lijkt me erg leuk!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:17

Is prima! Burgum is voor mij te doen :) . Stuur maar pb!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:47

Leuk als je DLL les krijgt, heb ik net vorige week een 4daagse training in gedaan. Heel goed voor je paard (en je maakt zelf ook de nodige meters, dus stevige schoenen aan).