Ik ben echt onwijs trots op mijn oude vriendje. Mijn maatje is namelijk een 23 jarige draver.
In zijn leven had hij nog nooit aan dubbele lijnen gewerkt.
Een maand of 2 geleden wou ik eens kijken wat hij deed aan de dubbele lijnen.
Ik zoeken, zoeken en zoeken, maar ik kon maar 1 longeerlijn vinden, dus heb een lang touw met gesp gepakt, en kon zo met dubbele lijn gaan longeren haha. Een beetje inprovisatie.. Goed, ik liep tegen het volgende probleem aan. Paardlief had een erg oude longeersingel, en het ringetje brak af toen meneer even de kolder in zijn kop kreeg... Dusja... Het ging best goed, maar toen het ringetje afbrak, kon ik niet zo veel meer.
Afgelopen week ben ik naar de Divoza geweest, en heb nieuwe spulletjes gehaald voor hem (het is mijn verzorg paard, en zijn eigenaresse is hoog zwanger! Gister uitgerekent! Dus heb geld gekregen om eens voor hem te shoppen) Ik was onwijs blij dat ik zijn spulletjes mocht halen en zijn eigenaresse mij vertrouwde dat het goed zou komen, dus hop, nieuw bitje gehaald (enkel gebroken omdat hij voor mij gewoon een beetje te sterk word met dit weer), een 2e longeerlijn en een nieuwe longeersingel! Dus vandaag zijn nieuwe singel gebruikt, en weer met twee lijnen gaan longeren.
Ik ben ZO ontzettend trots op hem! Hij pakt het heel snel op. Het is nog niet helemaal zoals hij hoort, maar de foto die jullie zien is natuurlijk maar een moment opname, en dit was toch wel de duidelijkste foto die ik heb. Hij heeft onwijs zijn best gedaan! Hij trok me alleen bijna omver, omdat hij altijd even de kolder in zn kop krijgt als ik hem laat galoperen, dus meneer springt op zijn oude dag lekker de lucht in en geeft een vrolijke bok en gaat er in volle galop vandoor, haha. Maargoed, geniet van deze 2 foto's. Ik ben trots op hem!

En natuurlijk na het harde werken nog even spelen met je eten... Meneer stond heel leuk met een hap hooi in zijn mond met zijn hoofd te schudden en gooide alles de lucht in....