help parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_debke_

help parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 21:36

hallo bokkers.
Ik ben al enige tijd aan het rondsnuffelen op het internet naar informatie en ben tot de conclusie gekomen om met parelli te starten.
Het lijkt me een super mooie methode om mijn paard (2.5jaar) op te voeden en tevens ook voor mezelf :o .
Maar nu is me vraag, hoe start ik. Met welk boek, dvd of pakket. Dacht zelf om level 1 en 2 aan te schaffen?
Ik ben tevens ook op zoek naar een instructeur in zuid limburg die mij les geeft in parelli. Mijn paard staat gestald in schinveld.
al vast bedankt voor het meedenken.

TurdusMerula

Re: help parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 01:55

Hoe leer jij zelf graag?
(denker, doener, enz.)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:10

heb je al eens op de website van parelli gekeken? www.parelli.nl
daar staan ook een lijst met alle instructeurs in NL en waar ze les geven. ik help mensen ook zelf en geef tips via internet. anders moet je me maar even PBén

groetjes maureen

_debke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 12:20

@turdusmerula. Ik denk dat ik een denker en doener ben.

@ maureen. Je hebt pb

_debke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 13:30

Is er iemand die lid is van de parelli club en die voor mij een bestelling wil doen? Ik kan deze namelijk niet plaatsen omdat ik niet in het bezit ben van een creditcard. wie o wie wil mij helpen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:52

Kijk eens in mijn profiel :-) daar staan verschillende links waar je vast mee kunt beginnen.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:08

_Maureen_ schreef:
heb je al eens op de website van parelli gekeken? http://www.parelli.nl
daar staan ook een lijst met alle instructeurs in NL en waar ze les geven. ik help mensen ook zelf en geef tips via internet. anders moet je me maar even PBén

groetjes maureen

Allereerst staan op Parelli.nl niet alle instructeurs in Nl, ik mis in ieder geval twee namen als ik zo kijk :j. Er zijn een aantal hele goede, (nog) niet door Parelli erkende instructeurs in Nederland. Maar ook zie ik al een tijdje een trend dat iedereen met Level 1 of 2 op zak anderen gaat adviseren. Het toppunt daarvan staat in jouw post, want wat kan ik verwachten van jouw hulp via internet?

Voor TS; meld je aan bij parelliconnect, daarop vind je level 1 en nog veel meer informatie. Je vind er ook parelliers in de buurt, die je weer op weg kunnen helpen bij het vinden van een goede instructeur. Je hebt een creditcard nodig, maar alternatief is bijvoorbeeld: http://prepaidkreditkaart.com/prepaid-creditcard-gwk/.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:15

sorry hoor maar ik vind het leuk om mensen te helpen. ik zeg ook altijd dat ik niet gediplomeerd ben. en ik zit ook op connect. jij ook?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:19

Wicky schreef:
Allereerst staan op Parelli.nl niet alle instructeurs in Nl, ik mis in ieder geval twee namen als ik zo kijk :j. Er zijn een aantal hele goede, (nog) niet door Parelli erkende instructeurs in Nederland. Maar ook zie ik al een tijdje een trend dat iedereen met Level 1 of 2 op zak anderen gaat adviseren. Het toppunt daarvan staat in jouw post, want wat kan ik verwachten van jouw hulp via internet?

Wat je van mij kunt verwachten is dat je de website van Parelli adviseer, je verwijs naar Parelli Youtube, je adviseer om Parelli tot op de letter te gaan volgen. Mijn theoretische uitleg zal doorspekt zijn met ervaring van een andere stroming, met name van Anderson. Is daarom niet minder waardevol :D
En ik heb al via PB contact gehad met Parelli instructeurs die blij waren met mijn PR. Omdat ze er zelf niet aan toekomen....

_debke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 23:47

Zo zeg, er zijn inderdaad veel verschillende manieren voor het beoefenen van natural horsemanship. Ik ben nu verschillende stromingen aan het inlezen. Allemaal zeer interessant en wat een zee van informatie is er te vinden. Er gaat een nieuwe wereld voor me open :wow: