Mijn 4 jarige ruintje had altijd 'moeite met zijn benen optillen', dit zou komen door jongigheid, maaaar na een lange tijd, kreeg hij wel steeds meer spier van achter, dus ook wat meer kracht en bleef 'struikelen' maar dit begon meer te lijken op door zijn been/schouder zakken. Gek genoeg had hij hier alleen last van tijdens het stappen. We zijn dus afgelopen maandag naar de kliniek gegaan, allerlei onderzoeken gedaan, buigproeven, na een aantal keer de buigproef aan hetzelfde been, leek één kogel wat dikker dan de ander! Dus nog een keer de buigproef gedaan op het harde, liep die toch niet helemaal lekker. Foto's gemaakt, en was gelukkig niks ernstigs te zien, enkel vocht. Overbelast/geirriteerd dus. Nu hebben we met de dierenarts afgesproken dat we 4 weken rustig aandoen en hij dan ijzers voor krijgt! Hij heeft namelijk geen goede beenstand, en dit gaan we zo optimaal mogelijk proberen te maken dmv goed beslag! Hierdoor struikelde hij. Dit had verder niks te maken met zijn kogel, denken ze. Vandaar dat we de komende 4 weken alleen mogen stappen!
Om een lang verhaal kort te maken, ik vraag me af of jullie misschien leuke of goede oefeningen weten in stap, bijvoorbeeld aan de lange lijnen? Fernando zit nu stukken beter in zijn spieren dan ooit, en ik weet dat als ik hem helemaal stilzet, dit over een maand volledig weg is! Dus als iemand iets weet? Heeeel graag!!