Maisie schreef:@v LS en Joyciej007 bedankt heb me nooit zo verdiept in die rozetten maar ze kunnen er dus makkelijk af. Dan ga ik maar eens op zoek naar mooie frontriemen !!
Whaha ik ook niet hoor, toen ik m'n huidige tuig al een tijdje had en 't weer eens uit elkaar aan 't slopen was om te kunnen vetten, zepen en olieen, kwam ik er ineens achter dat je ook de leidselogen van het schoftje kan draaien, en dan vervolgens de draagriemen waar de lichtogen aan vast zitten, echt 'uit' je schoftje kan trekken
Gebeurde perongeluk. Is al enkele jaren terug hoor, maar soms ontdek je nog ineens onderdelen die je zomaar los kan halen
Succes met het zoeken naar een mooie frontriem! Je gaat er gegarandeerd reacties op krijgen, in de menwereld komt het nu net eindelijk een beetje op gang. Enkele jaren terug, toen het nog hélemaal niet gebruikelijk was, kreeg ik echt super veel reacties van jan en alleman.
Vooral bij pony's zijn die traditionele menfrontriemen allemaal zo grof en breed, en da's soms zonde. 1 of 2 rijtjes kleine steentjes staat dan wat chiquer en minder lomp.
P.s. voordeel van die Ukie frontriemen is, dat het geen steentjes zijn, maar ze zijn 'hol' zeg maar, kan het niet precies uitleggen, maar ze kunnen er dus niet uitvallen. Wat met die steentjesfrontriemen wel vaak gebeurd, dan vallen de steentjes er uit.
Edit: je kan dus ook gewone frontriemen voor het rijden ohz. gebruiken, als je maar aangeeft dat het voor een 'gedeeld kopstuk' is. Meestal past dat wel, de lusjes zijn dan gewoon ietsje breder.
Hier heb je bijv. geen speciale menfrontriemen, maar kan je wel voor een gedeeld kopstuk kiezen, waarbij de lusjes iets breder zijn.
http://www.frontriemdesign.nl/frontriem ... riem-.html