iemand tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fritsie123

iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 19:16

hallo bokkers ik heb dit bericht al eens geplaatst maar krijg geen reacties ...

Ik doe nu al een paar weken wat grondwerk omdat m'n merrie niet erg gehoorzaam naar mij toe was tijdens rijden. Nu gaat het met het grondwerk al heel wat beter en luistert ze veel beter naar mij! Hier ben ik heel blij mee! een weekje geleden gingen we longeren (zonder zweep met is ze niet meer te houden) en ook dit gaat goed maar we hebben toch nog een paar probleempjes....

* als ze in draf zit gaat ze zich zo telkens een beetje naar buiten trekken als ik de longe dan wat langer laat gaat het even goed maar gaat ze dan weer trekken

* op hulpen als hooo reageert ze wel maar nog vrij laat en als ze heel veel energie heeft dan negeert ze die hulpen gewoon...

Ben al super blij met hoe het tot nu toe gaat alleen nog deze kleine foutjes...

Sorry dat ik het WEER plaats maar zou graag tips krijgen :-)

Xgroeten

Jessica_D

Re: iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:12

Heb je al eens geprobeerd je paard los te werken?
(je paard loopt los in een ruimte van 15x15 en dmv lichaamstaal en houding kan jij je paard laten versnellen, vertragen en van hand veranderen) wanneer je paard hier goed op reageert kan je deze hulpen ook inzetten bij het longeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:18

Aan de lijn trekken is doorgaans óf geen respect door druk (en dat laat zich heel makkelijk trainen, consequent zijn, trekken mag niet), óf het is een balansprobleempje. Dan trekken ze niet echt aan de lijn, maar merk je gewoon dat ze zich wat over de schouder weg laten vallen. Dat is aan 1 lijn erg lastig op te lossen vind ik. Persoonlijk werk ik liever met dubbele lijnen, dan heb je aan de buitenkant meer begrenzing.

Let er bij je Hooooooo eens op hoe jouw lichaamshouding is? Rem je paard iets met jouw positie tov het hoofd, sta duidelijk met 2 voeten stevig op de grond, en adem uit terwijl je je commando geeft. Paarden zijn erg gevoelig voor lichaamstaal.

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:00

Sonja schreef:
Aan de lijn trekken is doorgaans óf geen respect door druk (en dat laat zich heel makkelijk trainen, consequent zijn, trekken mag niet), óf het is een balansprobleempje. Dan trekken ze niet echt aan de lijn, maar merk je gewoon dat ze zich wat over de schouder weg laten vallen. Dat is aan 1 lijn erg lastig op te lossen vind ik. Persoonlijk werk ik liever met dubbele lijnen, dan heb je aan de buitenkant meer begrenzing.

Let er bij je Hooooooo eens op hoe jouw lichaamshouding is? Rem je paard iets met jouw positie tov het hoofd, sta duidelijk met 2 voeten stevig op de grond, en adem uit terwijl je je commando geeft. Paarden zijn erg gevoelig voor lichaamstaal.

Ben het hiermee eens :)
Maar heb je al een topic geopend met hetzelfde onderwerp?
Want twee topics openen met hetzelfde onderwerp is niet toegestaan op bokt. Dus even een mod een pb sturen :) succes :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:08

En je reageert niet op mijn vragen in je eerste topic. Dat zijn beeldvormende vragen, zodat er advies gegeven kan worden.

Fritsie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 22:28

Sorry ik ben vergeten nog op de andere topic te kijken :-o

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:48