[AR] Menles van de Jubileumprijsvraag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pjer

Menles van de Jubileumprijsvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 22:32

Afgelopen Januari kreeg ik een mailtje van Bokt dat ik een PB had van Nuage... Nou ben ik meer een mee-lezer dus ik was wel erg benieuwd wat ik misdaan had :D
Het bleek een erg leuk berichtje te zijn: " Jij bent de gelukkige winnaar van een menles met overnachting bij Onder de Kastanje aangeboden door http://www.onderdekastanje.nl! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
WOW! En ik dacht nog wel dat ik nooit wat win :) }:0

Helaas is het door wat persoonlijke omstandigheden er niet eerder van gekomen om een afspraak te maken, maar afgelopen vrijdag was het dan zo ver!
Nou heb ik vroeger wel altijd paard gereden en een verzorgpaardje gehad, de laatste keer dat ik op een paard zat is al zeker 10 jaar geleden. En mennen had ik helemaal nog nooit gedaan.
Het leek me wel erg leuk en ook heel spannend en misschien is het weer een mooi begin om weer met paarden bezig te zijn (i.p.v. alleen het moois van de paarden op Bokt af te kijken :D )

Afgelopen vrijdag was het zover, helaas hadden we niet het beste weer mee genomen... wat heeft het geregend. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Eerst zijn we ingecheckt in de Bed and Breakfast en om 15:00 uur was het dan zo ver.

Met Oliver gingen we op pad. Hier nog in de stal..
Afbeelding

Ingespannen, en zo'n men tuig is nog knap ingewikkeld als je alleen zadels gewend bent.
Inmiddels begon het echt hard te regenen dus poncho en menschort om voor we kunnen vertrekken.
Afbeelding

Instructrice Saskia, mende het eerste stukje over de weg en gaf ondertussen uitleg over het Achenbach systeem. Dat ziet er makkelijk uit.. in de praktijk is het nog best lastig :)

Hier heb ik net de teugels - euh leidsels - in handen..
Afbeelding

Even een demonstratie aan de fotograaf dat sturen met heel subtiele hulpen gaat.
Afbeelding

Achenbach was toch best ingewikkeld.. twee handen was makkelijker :D
Afbeelding

We hebben een hele leuke rit gemaakt door het bos en over de hei. We hebben zelfs nog een stukje gegaloppeerd :D
Oliver was gelukkig enorm bomproof want hij liep overal zonder op of om te kijken langs, graafmachines, asfalteermachine, hij draaide zijn hoef er niet voor om.

Bij het uitspannen was het nog wel even zoeken wat nou waar zit. Ik snap nu eindelijk waar de buitensingels zit en wat deze doet.
Afbeelding

Afbeelding

Ondanks de regen hebben we een hele leuke les en rit gehad en het uur is echt omgevlogen. Ik ben helemaal enthousiast en zou graag nog vaker mennen.

Ik heb ook nog een paar foto's van onder de kastanje:
Het uitzicht vanaf de kamer
Afbeelding

Afbeelding

Een paar van de manege paarden
Afbeelding

Bokt en Onder de kastanje heel erg bedankt voor deze geweldig leuke en mooie prijs!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Re: Menles van de Jubileumprijsvraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:34

Wow :D had ook zo stiekum willen winnen haha , geslaagd dus?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 06:32

Pas maar op......................mennen is verslavend, zeker als je vanuit Onder de Kastanje vertrekt over de heide. _/-\o_

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 22:11

Ja ik wil eigenlijk nog wel een keer :-)
Op de terugweg naar huis hadden we het er nog over dat als het mennen echt in de smaak valt, dat we dan toch eens moeten gaan nadenken over een eigen paard... Ik wil, als een echte penny betaamd, natuurlijk altijd al een paard 'later als ik groot ben'. Tja ... misschien wordt het eens tijd :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:59

Het is gewoon erg verslavend!

Ik weet niet waar je in de buurt woon, maar heb nog een aantal menpony's met chronisch aandacht te kort hier lopen ;).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:26

Leuk leuk leuk ! Jammer dat het zo nat was... maar als je het dan toch nog leuk vindt... snel weer eens doen!

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:56

Wat leuk dat je die prijs gewonnen had.
Ook ik ben daar menverslaafd geworden. Een heerlijk weekend gehad en ben ook verder gegaan.
Succes met je nieuwe carrière in de mensport! :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 00:25

Ollie! De held :D
Jammer dat OdK gaat stoppen... Laten we hopen dat de menactiviteiten wel doorgezet gaan worden. Want het is inderdaad heel gaaf.

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 05:18

Prrrr schreef:
Ollie! De held :D
Jammer dat OdK gaat stoppen... Laten we hopen dat de menactiviteiten wel doorgezet gaan worden. Want het is inderdaad heel gaaf.

Ben bang van niet want er komt een dressuurstal in te zitten. Echt zonde van die faciliteiten en omgeving.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:31

ja echt zonde, wou kiero daar laten beleren voor de kar maar dat gaat niet lukken voor oktober ;(
mooie omgeving daar he, wij zitten 2x per jaar in de dopheitsdell, de acomodatie waar je langs rijd als je het bos in gaat.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:18

ziet er een supergezellige menles uit! +:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:51

Heel erg leuk zo'n bedank-topic :j , en geweldig dat je het mennen, ondanks het slechte weer, zo gaaf hebt gevonden. Kun je bedenken hoe leuk het is als je er ook nog een lekker zonnetje bij hebt 8-) ! Picknick-mandje erbij .... *\o/*

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 16:36

oeh met zonnetje en picnick mandje erbij ben ik echt verkocht hoor.. :)

Ik zit wel te kijken om les te nemen. Jammer dat OdK gaat stoppen, maar ik hoorde dat het men-gedeelte misschien overgenomen wordt door een bedrijf uit apeldoorn? Het is vanuit Almere allemaal wat ver maar toch moet daar wel een mouw aan te passen zijn als ik meer lessen zou willen volgen. Nog maar even afwachten dus .

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:38

leuk zeg. zo winnend kado..
. ja en dat Achenbach systeem is wel te leren in een paar lesjes hihi... heb vorig jaar gehaald.
wil wel even voor je kijken in mensport blad waar bij jou in de buurt een manege zit die dit doet..
leuke cursus wel pittig theorie..ene van dat tuig leer je dan allemaal ja is best in gewikkeld. maar zo onder de knie..