Het bleek een erg leuk berichtje te zijn: " Jij bent de gelukkige winnaar van een menles met overnachting bij Onder de Kastanje aangeboden door http://www.onderdekastanje.nl!

WOW! En ik dacht nog wel dat ik nooit wat win

Helaas is het door wat persoonlijke omstandigheden er niet eerder van gekomen om een afspraak te maken, maar afgelopen vrijdag was het dan zo ver!
Nou heb ik vroeger wel altijd paard gereden en een verzorgpaardje gehad, de laatste keer dat ik op een paard zat is al zeker 10 jaar geleden. En mennen had ik helemaal nog nooit gedaan.
Het leek me wel erg leuk en ook heel spannend en misschien is het weer een mooi begin om weer met paarden bezig te zijn (i.p.v. alleen het moois van de paarden op Bokt af te kijken

Afgelopen vrijdag was het zover, helaas hadden we niet het beste weer mee genomen... wat heeft het geregend. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Eerst zijn we ingecheckt in de Bed and Breakfast en om 15:00 uur was het dan zo ver.
Met Oliver gingen we op pad. Hier nog in de stal..

Ingespannen, en zo'n men tuig is nog knap ingewikkeld als je alleen zadels gewend bent.
Inmiddels begon het echt hard te regenen dus poncho en menschort om voor we kunnen vertrekken.

Instructrice Saskia, mende het eerste stukje over de weg en gaf ondertussen uitleg over het Achenbach systeem. Dat ziet er makkelijk uit.. in de praktijk is het nog best lastig

Hier heb ik net de teugels - euh leidsels - in handen..

Even een demonstratie aan de fotograaf dat sturen met heel subtiele hulpen gaat.

Achenbach was toch best ingewikkeld.. twee handen was makkelijker

We hebben een hele leuke rit gemaakt door het bos en over de hei. We hebben zelfs nog een stukje gegaloppeerd

Oliver was gelukkig enorm bomproof want hij liep overal zonder op of om te kijken langs, graafmachines, asfalteermachine, hij draaide zijn hoef er niet voor om.
Bij het uitspannen was het nog wel even zoeken wat nou waar zit. Ik snap nu eindelijk waar de buitensingels zit en wat deze doet.

Ondanks de regen hebben we een hele leuke les en rit gehad en het uur is echt omgevlogen. Ik ben helemaal enthousiast en zou graag nog vaker mennen.
Ik heb ook nog een paar foto's van onder de kastanje:
Het uitzicht vanaf de kamer

Een paar van de manege paarden

Bokt en Onder de kastanje heel erg bedankt voor deze geweldig leuke en mooie prijs!