Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mi_Amore schreef:Er staat toch nergens dat haar paard nog niet gewend is aan bit en dergelijke?
TS is 10 jaar dus het zou me verwonderen als ze een 'groen' paardje heeft
isaja schreef:Mi_Amore schreef:Er staat toch nergens dat haar paard nog niet gewend is aan bit en dergelijke?
TS is 10 jaar dus het zou me verwonderen als ze een 'groen' paardje heeft
Ik heb net een topic gelezen waarin stond dat ze een haflinger van 2 jaar heeft
maar even terug te komen op je vraag, ik zou nog even lekker met hem wat grondwerk doen.........ik heb zelf ook 2 haflingers en die heb ik tot dat ze 3 jaar waren gewoon lekker in de wei laten staan en toen pas begonnen met longeren............ 1x in de week en met een halster
Quir schreef:Ik ben niet zo van een bitstukje, omdat je met longeren altijd alleen druk hebt op de buitenste bitring.
Het beste kan je de longeerlijn door de binnenste bitring, achter de oren aan de buitenste bitring doen.
isaja schreef:Meis je paardje is 2 zij moet nog zoveel groeien en ontwikkelen, als je te vroeg begint en niet de juiste begeleiding krijgt in het longeren dan kan het dadelijk misschien wel problemen opleveren.
In haar hoofdje moet ze het ook aan kunnen..........snap je dat??? Als er te snel wat met haar gebeurd kan ze dadelijk in opstand komen of lichamelijk klachten krijgen omdat ze te snel aan het werk moet.
Nero van mij is net 5 en ik ben met 3 jaar begonnen met longeren en zadeltje en hoofdstelletje oefenen en met 4 zijn we pas echt een beetje begonnen met rustig inrijden.
Je hebt haar nog niet zolang heb ik begrepen probeer eerst lekker een band op te bouwen en grondwerk is zo leuk om te doen, je bent zelf ook nog jong en dan ook nog een jong groen paard................ geeft het een beetje tijd om samen te wennen.