Dit jaar bestaat de studievereniging van diergeneeskunde, de Diergeneeskundige Studenten Kring (D.S.K.), alweer 80 jaar. Van 26 t/m 29 september de D.S.K. dit uitgebreid vieren met diverse activiteiten. Op zaterdag zal op de Maliebaan te Utrecht een groots, gratis toegankelijk evenement voor heel Utrecht en omgeving plaatsvinden.
In het hartje van Utrecht zal tijdens deze dag alles draaien om een eeuwenoude volkssport en traditie. De Maliebaan zal haar door de eeuwen heen verloren functie als centrum van vertier weer voor één dag vervullen en leent haar prachtige lanen voor een officiële NDR-kortebaandraverij! Deze draverij in Utrecht is uniek aangezien deze maar eens in vijf jaar, ter gelegenheid van het Lustrum van de Diergeneeskundige Studenten Kring, georganiseerd wordt. De Maliebaandag is vooral voor de inwoners van Utrecht en omstreken, maar ook iedereen die van verder moet komen is van harte welkom.
Naast een voorprogramma wat start om 11:00 uur met een ‘Dogs Agility Demo’ en de draverij, die vanaf 13:00 uur te bewonderen is, zal de Maliebaan tijdens deze dag een decor vormen voor allerlei andere bijzondere festiviteiten. Zo is er bij de diverse kraampjes die uitgestald zullen staan naast de hoofdrijbaan ook van alles te beleven. Hier zullen onder andere demonstraties en activiteiten van veterinaire verenigingen en andere organisaties te zien zijn. Iedereen is welkom op dit Utrechtse evenement, de toegang is gratis.
Het complete programma van het Lustrum van de Diergeneeskundige Studenten Kring is te vinden op http://www.LustrumDSK.nl, hier is ook meer informatie over de Maliebaandag te vinden.
Tot dan!
Irisx
Geplaatst: 19-09-12 13:05
Ik ben er bij hoor! Ik verheug me er al op sind shet begin van het kortebaan seizoen En aangezien ik de 29ste EINDELIJK 18 wordt... Mag ik ook eens een keertje legaal gaan gokken!
Ik ga! Zo gaaf om met je snufferd bovenop de race te kunnen staan. Hier in de bollendorpen hebben we een aantal jaarlijkse kortebaandraverijen, maar die zijn dus niet in het centrum van Utrecht. Dat maakt het extra uniek. Heb er zin in!