Eerst voor de marathon wagen, zoals hier de 1e keer. Zodra de boel rolde ging het goed, maar het weg stappen was moeilijk en vond hij al spannender.

Dus omdat hij verder braaf was vorige week voor het eerst voor de sulky gezet en dat doet hij super braaf. Hij heeft nu totaal ong 10 keer voor de wagen gestaan, keer of 5 a 6 voor de marathon wagen, en nu voor de 4e keer voor de sulky. Tussendoor word hij regelmatig aan de dubbele longe gelongeerd (1 of 2x in de week, afhankelijk of hij ook onder het zadel loopt die week).
Ik heb vandaag voor het eerst zonder lijn er aan gereden (die hou ik er in het begin vaak even aan, voor het geval dat).
Hij loopt al stukken heel braaf nagevelijk, maar kan in 1x z'n mond open toen en z'n neus ver naar voor strekken. Dit word al minder, deed z'n moeder ook in het begin. Als hij moe word gaat hij meer uit elkaar lopen, maar dat is niet erg, komt ook wel goed als hij wat meer ervaring op doet.
Net los geklikt

Neus naar voor momentje

Van hand veranderen

Netjes halthouden is geen probleem

En lekker draven

Nog een neus naar voor (en hier ook opzij) momentje

Ook in draf kunnen we van hand veranderen

Kijk baas, daar staat iemand

Filmpje van een overgang draf - stap - draf
En lekker uit stappen

Ik ben echt wel trots op mijn mannetje. Hoop dat hij het minstens net zo goed gaat doen als z'n moeder!