[AR] Hoe leer je een pony mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poek

Hoe leer je een pony mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 13:36

Hallo,
Ik heb 2 verzorgshetlanders. Eerst reed ik ze, maar nu ben ik te groot. Ik zit er over te denken om te gaan mennen met ze. Maar hoe leer je het mennen aan? En bij wat voor paarden is mennen geschikt? De pony's hebben allebei een heel ander karakter. De 1 is heel knuffelig en doet sneller wat je vraagt en de ander is juist heel eigenwijs (wij denken dat het een hengst is). Heeft dat verder verschil?

Graag een duidelijke uitleg ;) Maakt niet uit hier, of via een priveberichtje.
Groetjes

Anoniem

Re: Hoe leer je een pony mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:38

dat kunnen wij niet zo uitleggen, dat doe je niet zomaar effe. Je hebt er goed tuig voor nodig wat al wat geld kost en dat kun je niet in elkaar flansen. Ik zou overleggen met de eigenaar en kijken wat deze ervan vind en dan les vragen of iemand zoeken die je wilt helpen.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:43

Nee idd goeie hulp en veel ervaring......

Evelyne79

Niet zelf mee aan de slag gaan.
Je weet niet of het een hengst is?? Lekker laten staan joh.
Als er wat onder hangt is het een hengst, maar het kan net zo goed ook een ruin zijn, hangt ook nog wat onder nl
Beleren voor het mennen komt heel wat bij kijken, dat doe je niet zo even via bokt.

Shayla

Met een zeer ervaren persoon is de enigste optie als ik zo je bericht eens lees. En met toestemming van de eigenaar. ;)
Snap alleen niet waarom je niet weet van welk geslacht je verzorgponys zijn :? ...hij is eigenwijs dus denk je dat het een hengst is ? Dan is mijn merrie ook vast en zeker een hengst....en m'n hengst is heel knuffelig....dus dat moet een merrie zijn :j

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 13:48

Mijn verzorgpony geeft veel van een hengst af. Er is 1 sowieso een ruin. De ander is waarschijnlijk een hengst.
Bedankt ik ga kijken of er iemand in mijn buurt is die er verstand van heeft.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:57

Maar dat vraag je toch ? Lijkt mij tenminste ? Of verzorg je ze nog niet zo lang ? ;)
Op marktplaats staan ook nog wel eens mensen die ze proffesioneel beleren, maar eerst toestemming vragen. Ik zou het ook niet kunnen waarderen als m'n verzorgster (als ik die zou hebben) zou besluiten om m'n paard zonder overleg in te laten spannen ;)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 14:02

Toestemming heb ik al. De eigenaar vindt het best zolang die pony's maar beweging krijgen. Ik verzorg de pony's al best wel lang, alleen die eigenaar weet niet zoveel van ze. Hij bemoeit zich er niet echt mee. Hij is meer van laat de verzorgster maar het werk doen en als ik het er niet mee eens ben zeg ik er wat van.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:06

Dat is eigenlijk niet te doen, ze kunnen de leidsels niet goed vasthouden met hun hoefjes.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:07

O zo'n figuur :D Vind het dan best slecht van de eigenaar :o Maar de pony's hebben in ieder geval een goede verzorgster ;)

Anoniem

Kuggur schreef:
Dat is eigenlijk niet te doen, ze kunnen de leidsels niet goed vasthouden met hun hoefjes.

:')

xNadine

Je wilt 2 pony's, die op een camping staan, die iedereen mag verzorgen, leren mennen?

stellanoella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:09

Hooi :)* je zegt zelf dat de ene shet heel knuffelig is ga het eerst
Eens met hem proberen!
Probeer hem eerst aan de longeerlijn te longeren zo dar die goede comando's kent
Zo als stappen , draaaaaff, en ggggaaaallloopp, kan die dit heel goed ( paar maanden oefenen) probeerhem eens met een band aan de hand te laten lopen! Groetjes
Ps: mechien wil je bij mij op mn troppic ook een kijkje nemen?
SHETJES KUNNEN WEL VOOR DE KAR

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 14:10

Ja, dat wil ik ja. Dat is inelkgeval beter dan geen beweging

En bedankt voor de tip!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:17

Aangezien we hier de FAQ en vele topics over hebben, hier een slotje.