[AR] Vraagje over mond open doen (Dressuur)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Vraagje over mond open doen (Dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 04:10

Hoihoi,

Ik vroeg mij af.. Ik heb een 14 jarige shetlander, waarmee ik wil gaan mennen. Zij kan het al, maar ik nog niet. Nou oefen ik al wel met langelijnen, zodat ik het sturen etc al een beetje kan oefenen.

Pony doet dat super, maar ze heeft haar mond constant open... Als ik wedstrijden met haar ga mennen in de toekomst, krijg je daar dan slechtere punten voor?

Het is trouwens niet op te lossen bij mijn pony... Zo is ze gewoon, ze heeft haar mond áltijd open door een onderbeet.
Afbeelding

Bedankt alvast!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:42

misschien ligt het bitje gewoon niet lekker in haar mond?

je zou het eens aan de dierenarts kunnen vragen als deze er bijvoorbeeld een keer is voor het enten o.id. ik weet niet wat voor bit je nu hebt? sommige paarden hebben nu eenmaal weinig plaats voor een bit. dan kan een dunner bit een oplossing zijn.

een open mond wordt gezien als verzet, dus dat zul je wel terughoren op wedstrijd.

Anoniem

Re: Vraagje over mond open doen (Dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:44

Dit kan wellicht gezien worden als een medische belemmering. Misschien eens de KNHS er over bellen hoe dat zit. Dan kun je door een dierenarts een medische verklaring laten opstellen en zo kun je aantonen op wedstrijd aan de jury hoe dat zit met haar mond.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:54

ow volgens mij heb ik te snel gelezen, ze heeft haar mond ook open zonder bit? dan zou ik inderdaad de knhs bellen of je iets kan met een dierenartsverklaring.

Daphne__

Re: Vraagje over mond open doen (Dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 18:58

Bedankt voor de reactie's!

Ze heeft idd haar mond ook open zonder bit. Ze heeft een erge onderbeet, haar ondertanden raken haar boventanden niet. Daardoor is haar onderlip dus te kort en kan ze haar mond niet dicht doen.

Ik zal KNHS eens een berichtje doen om het te vragen!