Wil niet naast me drafen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ShannonFleur

Wil niet naast me drafen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 21:21

Mijn pony wil wel naast me lopen en op commando stoppen maar naast me drafen vertikt ie wat kan ik hier aan doen?

xLindss

Re: Wil niet naast me drafen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:23

Dat had mijn verzorgpony ook. (zover ik je snap) Omdat jij de baas bent volgt hij jou. Dan is het moeilijk voor hem/haar om naast je te lopen.
Als je dit bedoelt tenminste :)

ShannonFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 21:25

Nou ze stapt wel braaf naast met en op commando kan ze stil staan maar ze wil niet naast me draven :( dus als ik ga rennn wil ze niet mee draven

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:26

Wat doe je om ervoor te zorgen dat ze naast je gaat draven? Gewoon rennen of...?

xLindss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:27

Heb ik dan weer niet omdat mijn tempo wat hoger was dan mn 22 jarige man.
Voorderest kan ik je daar niet verder bij helpen ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:28

DraVen :)
wil je dat de pony aan de hand meedraaft? of bedoel je los? Voor aan de hand (kijken of de pony kreupel is, als je je paard meeneemt hardlopen, joggen etc) kan je de pony een commando leren om aan te draven, en eventueel even met het uiteinde van je touw tegen de buik tikken.

Als je los bedoelt, niet alle paarden hebben altijd zin of de energie om mee te draven, en vinden stappen wel hard genoeg :j

ShannonFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 21:28

Ja eerst ga ik stappen met haar dat doet ze goed dan ga ik rustig aan rennen en dan blijft zij stappen dan pak ik haar bij haar halster en dan draaft ze mee en dan laat ik haar halster los en dan gaat ze weer stappen

ShannonFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 21:30

Nee ik bedoel los maar ze is heel energiek juist met longeren gaat ze altijd keihard rennen

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:14

Ja dat heb ik ook, mijn shetlander deed dat eerst ook allemaal, zelfs galop (hij kon ook stil staan hoor :+ ) alleen nou als ik dan ga rennen stopt hij en gaat hij eten.. Dus ik volg voor tips :D
trouwens: bij mij is dat ook dat hij altijd rent en energie heeft, zn bijrijder is pas gestopt.. :( dus nu vooral.. maar iig ik volg :D

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:59

Op het moment dat je je pony aan het halster leidt, motiveer je haar genoeg om te draven. Op het moment dat je haar los laat, is de motivatie niet meer groot genoeg om te blijven draven. Je kunt haar beter motiveren door in hele kleine stapjes werken, dus in het begin al stoppen na één succesvolle drafpas en goed gebruik maken van positieve (een beloning die het waard is om voor te draven en langzaam steeds iets meer laten doen om de beloning te verdienen) of negatieve bekrachtiging (de druk zo hoog maken als nodig is om haar te laten draven). Zorg er ook voor dat het duidelijk is wat er van haar verwacht wordt, dus de juiste lichaamstaal en evt. een commando.

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:39

Ik zal eerst eventjes met halster touw draven en daarna langzaam het halstertouw los maken. Dan leert je pony het langzaam en dan maar belonen als je pony het verder prima doet ;) Eerst eventjes nog oefenen en dan verder gaan :)

xAnnabel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:42

Mijn pony wou dat ook niet, maar met het vrijwerktouw kan ik haar nu heel makkelijk mee laten draven. Omdat je eerst druk van achter geeft en daarna ernaast gaat lopen, eerste paar keer is wel wennen.

apple_zaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:31

ik heb dus hetzelfde probleem. een van mijn verzorgpaarden loopt in stap altijd braaf mee en stopt wnnr ik stop. maar als ik ga rennen draaft ze dus niet mee ook niet als ik met halstertouw dat doe:S heb geen idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ze wel mee wil gaan draven, iemand miss tips daarvoor?:)

ShannonFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 19:00

Ik heb het nu uitgeprobeert door een halstertouw NIET strak, maar gewoon losjes om haar nek te knopen en dan met halster om. Voor ik rustig begin met het versnellen van het lopen, begin ik rustig met draf te zeggen en houd het halstertouw om haar nek een beetje vast. Dan als ze eenmaal in draf zit beloon ik haar uitgebreid en ga weer rustig naar stap en zo doe ik het rondje om rondje en het werkt wel! Ze kan steeds langer naast me draven :D

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben gehad :)

NatHorStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:35

Vertrouwen, wederzijds respect en leiderschap maken het verschil dat je paard doet wat jij vraagt.