VD-Hoe beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

VD-Hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:16

Hoi,
Mijn pony wordt ouder en ik wordt er te groot voor. Daarom wil ik met haar beginnen met VD.
Ik heb alleen geen idee hoe ik moet beginnen, waarmee.
Ik las dat je eerst moet hebben dat je pony je volgt.
Soms doet ze dit en soms niet.
Als ze me volgt geef ik haar een stukje biks.
Ze moet het denk ik ook nog leren, maar doe ik het zo goed, of sla ik een stap over?
En wat is een goede volgende, niet te grote stap?
Ik las draven achter je aan en stoppen, klopt dat?

TurdusMerula

Re: VD-Hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:21

Lees even de FAQ alsjeblieft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:22

Heb ik gedaan maar ik twijfel er dus over omdat ze het soms wel soms niet doet...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 06:48

Om echt goed de basis te leren en zeker te weten dat je niet gelijk de fout in gaat kun je natuurlijk een lesje volgen :)

Daarnaast is het boek 'Vrijheidsdressuur, van apporteren tot zitten' erg geschikt om op te starten en zijn er enorm veel sites (ook site's met foute uitleg overigens)

Persoonlijk vind ik dat het volgen etc vanzelf wel komt, en is de basis voor mij clickeren, voerweigeren en targetten, dus je paard bewust maken dat jij het voer hebt en dat met de click hij iets goed doet en het iets lekkers oplevert.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:48

Zoals Nikki ook zegt, een keertje een les nemen is niet verkeerd :) Het boek "Van apporteren tot zitten" is inderdaad ook een goede, zeker een aanrader. Ook zijn er inderdaad veel websites, maar ook van mensen zonder enige echte ervaring. Ik kan je verzekeren dat op www.naturalnista.nl zeer uitgebreid en goede uitleg staat. Veel plezier! :)

stellanoella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:50

probeer eerst met het volgt :
je gaat er na je toe laten komen en mee met jou laten draven bedenk hier een comando bij zaols ''jaa kom maarr'' wil je nog meer infomatie ik wil je altijd helpen :D
2 ervaring met VD