Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Edelweis1984 schreef:Eén van mijn pony's heeft dit in het begin ook een tijdje gedaan. Ook omdat ze verschrikkelijk dominant is, lang niks had hoeven doen en me dus lekker uitprobeerde. Bij mij bleek het vooral een kwestie van mijn houding/positie te zijn. Als ik te ver "naar voren" stond ten opzichte van de pony, dan draaide ze zich om en kwam ze omhoog. Nog steeds probeert ze dit wel eens, als ik even niet goed op mijn positie let, maar ik kan het nu snel genoeg herkennen en voorkomen dat ze omdraait. Wellicht is dat iets om even op te letten?
En ze doet het alleen op links zeg je. Merk je dit met rijden ook, wellicht dat dit haar moeilijke kant is en er iets vast zit, waardoor ze probeert onder het werk uit te komen?
Succes ermee in ieder geval!
Babootje schreef:Eens met bovenstaande opmerkingen. Daarnaast zou je met longeren zelf de longeerlijn van buiten naar binnen door de bitring heen, dan achter de oren en vastklikken aan de andere bitring. Als het paard naar boven komt heb doordat je met de longeerlijn druk achter de oren kunt geven, wat meer te vertellen.