[AR] Zijn er inmiddels al menners met ervaring met horsegrip???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marjotje82

Zijn er inmiddels al menners met ervaring met horsegrip???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 09:47

Ik las in een eerder topic al wel ervaring van een dressuur ruiter maar nog niet
van menners.
Ben toch wel erg benieuwd naar meningen van fanatieke menners onder ons die
al wedstrijden hebben gereden met horsegrip?
Er zijn veel mensen al bevooroordeeld over maar zou graag de reactie willen weten van de mensen die
ze ook al daadwerkelijk zelf hebben gebruikt en of getest.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:36

Wat is horsegrip?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:07

is dat die nieuwe kalkoenenconstructie zodat je geen kalkoenen meer in hoeft te draaien? Zag ik gisteren bij Breda hippique. Lijkt me niet echt handig als dat het is tenminste.

MelanieB

Re: Zijn er inmiddels al menners met ervaring met horsegrip???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 23:48

Ik heb ze toen even op proef gehad, maar hoorde dat ze in eventing heel snel kwijtraakten (van zeer ervaren ruiters op hoog niveau die er dagelijks mee trainden), dus word me te duur en niet veilig genoeg.
Leek me wel een heel handig systeempje. Kun je makkelijk snel indraaien voor de Marathon.

Maar ze pastten niet eens onder de pony's hoefijzers hier helaas, zoveel ruimte zit er niet tussen ijzer en hoef dus kon niet geklemd worden.

Lijkt me dus dat ze ook niet goed genoeg blijven zitten in de marathon, aangezien daar ook met hoge snelheid alles gaat...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:34

dat dacht ik dus ook. We hebben zitten schroeven op een demonstratiemodel maar naar mijn idee kom ik ook niet tussen ijzer en hoef met zo'n plaatje ijzer. Zie me al staan pielen met een paard wat niet stil wil staan. Volgens mij zijn gewone kalkoenen er sneller onder bij mij.

annastasia

Re: Zijn er inmiddels al menners met ervaring met horsegrip???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:32

Zaterdag vaardigheid gehad, toen even prutsen met de kalkoenen.
Gisteren weer vaardigheid en toen zaten ze er zo onder.
Denk dat dat makkelijker is inderdaad als het horsegrip, want als ze dan even raar doen dan ligt het hele zaakje weer op de grond.