RAMBO, gaat met de beentjes omhoog!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kasiderambo

RAMBO, gaat met de beentjes omhoog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 10:35

Hoi bokkers,

Ik doe al een hele tijd vd met mijn dikke vriend Rambo, nu oefenen we vooral op het ' netjes' steigeren.
Ik heb ook even wat foto's laten maken van onze oefeningen. zodat ik er ook op kan letten waar aan gewerkt kan worden.

Hier komen ze dan, * klikken op de linken * <3
foto 1.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3MPGTOB8.jpg
foto 2.
Hier was het helaas slecht weer..
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-C8NJ6AYD.jpg
foto 3.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ISXH864H.jpg
foto 4.
Niet alles kan goed gaan' [:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=QKFLTNAP
foto 5.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=LFPTFF6H

Dit was het dan, een reactie mag altijd achter gelaten worden.
Een eigen mening mag gegeven worden, tips zijn altijd welkom,
maar wél lief houden hoor! Bedankt voor het kijken!. <3
Laatst bijgewerkt door kasiderambo op 01-09-12 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Re: RAMBO, gaat met de beentjes omhoog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:39

Euh...op foto vier lijkt het alsof hij je aanvalt :? Ik ken niet veel van VD maar dat is niet de bedoeling denk ik? Wel leuke pony :j

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 10:41

Heleennn schreef:
Euh...op foto vier lijkt het alsof hij je aanvalt :? Ik ken niet veel van VD maar dat is niet de bedoeling denk ik? Wel leuke pony :j

Klopt, dit was ongevraagd - meneertje is er ook niet voor beloond geweest, vond het wel een leuke foto. [:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:44

Het ziet er echt op alle foto's uit alsof jij erg bang van hem bent, wat kent deze pony nog meer buiten het steigeren. Het ziet er echt aanvallend uit, en foto vier is helemaal niet de bedoeling volgensmij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:45

Ik weet niet of het wel een slimme zet is geweest om hem steigeren te leren, want ik zie foto 4 dat ie het nu tegen je gebruikt, en als ie dat vaker gaat doen denk ik niet daar je daar zo blij mee bent ...

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 10:49

lschaap11 schreef:
Ik weet niet of het wel een slimme zet is geweest om hem steigeren te leren, want ik zie foto 4 dat ie het nu tegen je gebruikt, en als ie dat vaker gaat doen denk ik niet daar je daar zo blij mee bent ...

- Ik laat hem steigeren wanneer ik weet dat het kan.
Hij steigerede vroeger naar me, beet en had totaal geen manieren, nu heb ik het ongewenste afgeleerd door heb te laten steigeren.
Hij weet als hij steigerd wat ongevraagd is, hij geen aandacht krijgt of een tik mag verwachten. [: Na ene keer ongevraagd steigeren weet meneer dat hij dit best geen 2de keer moet proberen. :)

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 10:50

Fading schreef:
Het ziet er echt op alle foto's uit alsof jij erg bang van hem bent, wat kent deze pony nog meer buiten het steigeren. Het ziet er echt aanvallend uit, en foto vier is helemaal niet de bedoeling volgensmij!

Bang ben ik niet, moest ik bang zijn zou ik niet op het steigeren gaan oefenen.
Ik weet dat ik wel rare gezichten trek. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:52

Citaat:
Hij steigerede vroeger naar me, beet en had totaal geen manieren, nu heb ik het ongewenste afgeleerd door heb te laten steigeren.
Hij weet als hij steigerd wat ongevraagd is, hij geen aandacht krijgt of een tik mag verwachten. [: Na ene keer ongevraagd steigeren weet meneer dat hij dit best geen 2de keer moet proberen.

Oke, maar vind hij het wel leuk om te doen ?
Op bijvoorbeeld foto 2 heeft ie zn oren bijna in zn nek , bij de andere kan ik het niet zo goed zien.

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 10:55

lschaap11 schreef:
Citaat:
Hij weet als hij steigerd wat ongevraagd is, hij geen aandacht krijgt of een tik mag verwachten. [: Na ene keer ongevraagd steigeren weet meneer dat hij dit best geen 2de keer moet proberen.

Oke, maar vind hij het wel leuk om te doen ?
Op bijvoorbeeld foto 2 heeft ie zn oren bijna in zn nek , bij de andere kan ik het niet zo goed zien.

Ja hoor, het is zo'n beestje .. als hij het niet wil doen voor mij dan zal hij echt geen moeite doen.
lekker koppig maar dan weet ik ook dat hij het echt niet wil. :j

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:56

Hmm ik vind de foto's ook niet zo positief.. Hij lijkt behoorlijk 'agressief' naar je..
En ik vind hem ook behoorlijk dik eerlijk gezegd..
Wel een mooie pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:59

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 11:03

Miracle_ schreef:
Hmm ik vind de foto's ook niet zo positief.. Hij lijkt behoorlijk 'agressief' naar je..
Wel een mooie pony!

Hij is idd ' dik ' [=

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 11:13

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:30

kasiderambo schreef:
Miracle_ schreef:
Wel een mooie pony!

Hij is idd ' dik ' [=

Ik snap die " :) " niet helemaal achter je zin?? Zo leuk is een te dik paard niet.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:36

Steigeren is een leuk kunstje om te doen , alleen kent hij alles van de basis ? , want steigeren hoort bij de 'grotere' kunsten die kan je pas doen als hij goed de basis kent :)
en ik zal als ik jou was wat verder van je pony afstaan dan voorkom je ook ongelukken :)
ik zal eerst even op een site kijken waar alles goed staat uitgelegt voordat je het gaat proberen/aanleren ;)
groetjes

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:44

Steigeren wanneer je pony zo reageerd als op de 4e foto, is zoiets als spelen met je leven. :n
Écht écht niet meer doen, en begin alsjebliefd met een basis, en in dit geval ook heel veel grondwerk eerst, voor je weer aan belonen met snoep begint.

Neem het alsjeblieft aan van de ervaren VD'ers, dat dit niet verstandig is.
Op www.nistavd.tk en www.nalanta.tk staan heel veel tips en wegen om met de basis te beginnen, en wat daar allemaal bijhoord. Begin er aan, en laat steigeren zitten. :j

*hoewel het verstandiger is om de pony eerst op een flink dieet te zetten, want anders kun je straks helemaal niks meer doen door hoefbevangheid*

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:55

Ik vind het er om eerlijk te zijn niet erg prettig uit zien. Ik ga mee met de reacties hier boven.

Kijk anders even op www.nistaVD.tk , alles staat hier vanaf het begin duidelijk uitgelegd! :)