Een vraagje....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fritsie123

Een vraagje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 21:51

heey Bokkers!!

Een vraagje: ik heb mijn shetje nu pas geleerd om zo met z'n voorhoeven op een stabiel trapje te gaan staan en dit gaat erg goed ik doe/deed het als volgt:
ik zorg dat hij er goed voor staat vraag een hoefje, zet het op het trapje, in het begin beloonde ik hem dan als het erop stond maar nu zet hij dan vanzelf zn andere hoefje bij dus beloon ik hem pas dan.

Maar nu mijn vraag: hij kan het nu heel goed maar hoe zorg ik dat hij er uit zichzelf het hoefje erop zet?

Groeten!!

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:28

Je kunt naast het oppakken van zijn hoefje een zweepcommando gebruiken, zodat je na een tijdje kunt schakelen naar alleen een zweepcommando. Later kan je dit misschien ook weer uitbreiden door alleen op het trapje met je zweepje te tikken. Tjsa, wat wil je precies? Het is wel handig om een (klein) commando erbij te houden, het lijkt me niet handig als je een pony krijgt die overal maar op gaat staan, omdat je eigenlijk geen echt commando hebt duidelijk gemaakt dat je op DAT moment wil dat je pony op het trapje gaat staan! :P

Fritsie123

Re: Een vraagje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:04

oei idd ben nog vergeten te zeggen dat ik tot nu toe altijd als hij zn gewicht naar voren zette en erop ging staan altijd HOOOGGG zei maar hij heeft denk ik nog niet echt door dat dat het kunstje is zal ik maar zeggen hij reageert bv niet als ik nu zou zeggen hoog... wel bedankt! mss is het nu wat duidelijker

stellanoella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:55

blijven proberen :D