Dit jaar was het weer helaas ook niet super..... er zijn een paar flinke stortbuien geweest, maar gelukkig was het af en toe ook wel droog.
De lichtogen heb ik toch een gaatje omhoog gehesen. Had nog een gat gekund, ware het niet dat ik die ooit scheef heb geprikt, dus dat maar even niet gedaan. Laat ik nog wel even aanpassen.
Van de dressuur helaas geen foto's/filmpjes. Misschien maar beter ook, want dat heb ik flink verprutst eigenlijk

We zijn geen dressuurwonders, maar we hadden zéker beter kunnen rijden. Een mooi leermoment, en ik ben nu nog meer gemotiveerd om flink te sleutelen aan de dressuur.
De vaardigheid heb ik werkelijk héerlijk gereden. Roos werkte super mee, heel wendbaar op kleine signalen en ik kon haar heel makkelijk weer terugnemen in draf, of even laten vertrekken. Ik weet uit ervaring dat de tijden hier altijd érrug scherp staan in de vaardigheid. Helaas stond de tijd niet in het boekje of in de papieren en heb ik te laat naar de tijd gevraagd (die ik dus ook niet wist toen ik ging rijden). Volgens de ringmeester zou ik prima binnen de tijd moeten kunnen blijven.
Dus niet......

Filmpje Vaardigheid: (ook in HD beschikbaar)
Uiteindelijk waren er over alle deelnemers maar 2 combinaties die foutloos binnen de tijd zijn gebleven. Mijns inziens wel degelijk een reden om de tijd íets ruimer te zetten.
Daarna was het tijd voor actie: de marathon. Het A-traject (draf) en het D-traject (stap) vormden geen probleem; daar waren de tijden juist zó ruim, dat ik Roos meerdere malen echt moest inhouden om niet vóór de minimum tijd binnen te komen. En dat terwijl ze héel relaxt een rustig drafje deed. Tijdens het A-traject nog een gigantische hoosbui over ons heen gekregen, alles zeiknat. Was wat minder

In de marathon heeft Roos het weer súper gedaan. Wat was ze fijn te sturen! Ik reed nu met een sperriempje, omdat ze de vorige keer uit heetheid nog wel eens de tong over het bit wilde gooien. Dat heeft ze nu dus niet gedaan. Uiteraard wordt er gekeken naar een andere oplossing (bit met tongboog bijv.). Ze reageerde supersnel op mijn hulpen, dacht en werkte goed mee en had zelf vréselijke lol

Fotograaf Koen v. Blijderveen heeft nog wat foto's van ons gemaakt in Hindernis 3, waar ik héel erg blij mee ben.
Voor meer foto's van Horse Driving Bussloo, zie http://www.van-blijderveen.nl/webshop
1.

2.

3.

4.

5.

6.

De vriend van mijn groom heeft met z'n mobiel nog wat foto's van H4, de Waterbak + Brug gemaakt

7.

8. Door de B, linksom naar C en dan de brug op

9. Nogmaals door het water, naar E

10.

11. Draaien om E, weer door 't water naar F

12. En nog 1 van Hindernis 6, de meest lastige hindernis

13. Deze vond ik nog van een 'onbekende fotograaf'. Ziet er heel maf uit

En dan, de filmpjes

Het is voor mij erg leuk om eens te zien hoe 't er vanaf de 'zijkant' uit ziet. Daarnaast is het erg grappig om het commentaar van de speaker te horen, hoor je natuurlijk zelf niets van als je zelf aan 't rijden bent. 'De aanspanning met de héuuule vlotte pony '. 'Prachtig groomwerk achterop de wagen'. 'Groom geeft Joyce schouderklopje; goed gedaan!'.

Het was alleen wel soms wat glad op het natte gras. Ondanks dat Roos geen ijzers onder heeft, voelde ik haar toch af en toe een beetje glijden en dat vind ik dan ook lastiger sturen.
Alle filmpjes zijn ook in HD beschikbaar.
Hindernis 1: lange lijnen, je moest vrijwel steeds omheen dus veel vaart maken.
Hindernis 2: Zo simpel, A t/m D achter elkaar zonder te wenden. Bij 't aanrijden liep er alleen wat publiek in de weg

Hindernis 3: Leek heel erg op Hindernis 6 en was dus even vergeten dat we rechtsom moesten starten, stom stom! Gelukkig heeft mijn lieve SuperGroom Mirjam

Hindernis 4: De waterbak + brug. Bij 't verkennen bleek de brug al érrug glad, er werd ook voor gewaarschuwd. Uiteindelijk bleek wel dat er gestrooid werd, ons was eerst verteld dat dat niet zou gebeuren dus zijn wij vrij rustig de brug op en vooral af gegaan.
Bij 't aanrijden had ik even een black-out, terwijl ik die hindernis wel kon drómen! Zo stom! Moest meteen door 't water naar A, maar daar schoot ik gewoon voorbij?!

Hindernis 5: Erg leuke. Stervorm met in 't midden een betonnen ring met een klein waterfonteintje. Roos keek er niet naar (te gefocust) maar toen ik haar na de wedstrijd nog ff aan de hand mee nam wandelen en langs het fonteintje in deze hindernis ging, vond ze het ineens vréselijk eng.

Hindernis 6: Lastigste hindernis, beetje doolhof-effect. íets te ver doorschieten na A en je zat meteen in de E, en zo nog een paar van die 'geintjes'. Alhoewel Roos nog energie voor 10 had, hebben we hier bewust rustiger aan gereden, ik was niet van plan om in H6 nog ff een D'tje te gaan rijden, dat zou zonde zijn. Dacht 'm wel te weten, maar ook hier weer hulp van groomlief nodig gehad. En in Schalkhaar wist ik alles nog zo goed te onthouden

En toen was 't alweer voorbij. Roos had er echter nog geen genoeg van; toen we in een rustig drafje richting Finish E gingen, sprong ze in galop aan en wilde vervolgens weer naar rechts, naar het traject wat tussen de hindernissen loopt.

Helaas heeft de verprutste dressuurproef ons de top 3 klassering gekost; hadden we een redelijke, degelijke dressuurproef gereden, dan waren we 2e of 3e geworden. Nu pakten we nét buiten de prijzen met een 5e plaats van de 16 binnen onze klasse, met slechts 2 puntjes verschil met de nr. 4. Maar ach, ik ben super tevreden en ik heb héerlijk gereden (op de dressuurproef na dan). Was een erg geslaagde dag met weer veel leermomenten, waar ik zeker verder mee aan de slag ga

Alle dank aan mijn lieve SuperGroom Mirjam