Woensdag was het dan EINDELIJK zo ver. Pff, wat is ruim 2,5 jaar toch een lange tijd om te wachten. Aangezien ik hem vanaf 6 maanden oud heb.
Maar, Iejoor is nu oud genoeg, braaf genoeg, en stuurbaar genoeg haha.
Ik heb enorm veel met hem gewandeld in de tijd dat ik hem heb. Ik durf dus eigenlijk wel te zeggen dat hij voor 99% bomproof is. Van de week kwam een stuiterende lege aanhangwagen voorbij, hij keek nog niet eens op haha. Terwijl ik met mijn bijrijpaard dan allang in de sloot had gelegen.
Maandagavond ben ik met hem langs een kennis gelopen (in het tuig, en ik wandel er dan achter aan). Hij maakt zelf vele lange ritten met zijn haflinger en kar. Zijn koetsiersbewijs heeft hij al ruim 20jaar op zak, dus ervaring heeft hij wel haha. Daar aangekomen wilde hij ook wel eens de leidsels in handen nemen. Ik kreeg al direct te horen dat hij ontzettend goed luistert en dat er een goed stuur op zit.
Woensdag heb ik hem opgebeld, of hij me wilde helpen met Iejoor inspannen. En natuurlijk wilde hij dat! Dus 's avonds was het zo ver..
Ik ben dit karretje via Bokt aangekomen, wat een geluk! Je komt niet vaak een klein, licht karretje op vier wielen tegen. Van sulky's ben ik niet zo'n fan, dus ik ben enorm blij met dit beginners karretje. Ik vond hem wel vreselijk lelijk, dus ik heb een paar kleine aanpassingen gedaan, hihi...
Even een reminder van hoe mn karretje was;

Karretje uit de 'stalling' halen

Optuigen, Iejoor had er al zin in!

Passend maken

En, hoppakee!

Iejoor vond het allemaal wel best

En toen heeft Iejoor een stukje met een onbemande kar gestapt, maar al gauw mocht ik er op!
De aller, áller eerste keer!

Vré-se-lijk trots!

Sommige vinden dit misschien onverantwoord, maar deze weg is niet zo druk en Iejoor was wel niet zo ongelofelijk braaf dat we ons hier geen zorgen over gingen maken (en het is ook geen één keer fout gegaan). Ohja, ik heb nooit een cap op. Ook niet te paard, dus dat is mijn eigen risico.

Brááááve poowny! (Die man, Sel, heeft het eerste stuk gewoon gelopen)

Kijk die oortjes van Iejoor!

Terug naar stal (met publiek haha!)

Gheghe, midget. Ik wil de kar nog een keer verlagen, gewoon dat het wat mooier is voor het oog.
Sel wilde ook even, is toch wat anders als je altijd met een Haflinger ment haha.

We hebben uiteindelijk het borstblad nog een gaatje omhoog gepikt. De rest zat eigenlijk wel lekker!

Lieve poowny!

Nog een filmpje;
Iejoor moest hier de helling oplopen vanuit stilstand. Maar dat ging hem nog redelijk goed af! Hij is sterker dan ik dacht. Ben zo trots!
http://youtu.be/8sbsBtSnG1M
En nog eentje van gisterenavond, toen zijn we een klein stukje de bossen in gegaan en hebben daar lekker pauze genomen. Kon Iejoor even bijkomen hihi

Die lamoenen vond ik bij de eerste keer niet lekker zitten. Sel vond dat het pinnetje wat bij het uiteinde van de lamoenen zit, vóór de lichtogen hoorde te zitten. Ik ben het daar niet mee eens, dus ik doe het pinnetje achter de lichtogen, zodat de kar niet naar voren schuift als we van de drempel af lopen. Ik heb immers geen rem op dit beunkarretje. (Daarover discussiëren we ook in het filmpje haha)
Ik ben in ieder geval SUPER trots op Iejoor, dat hij het zo braaf deed! Alsof hij niet anders gewend was; wat een geweldig beest...