nieuwe manier van communiceren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yvet31

nieuwe manier van communiceren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 12:59

hallo, ik ben Yvet en heb een fjord van 7 jaar oud.
en het loopt niet erg lekker tussen ons.
hij heeft net een tijdje in training gestaan bij iemand anders, en qua lichamelijk is hij er helemaal voor op uit gegaan! heel blij natuurlijk om. en hij heeft daar heel erg zijn best gedaan. toen ben ik daar een week intern geweest en toen ging het heel goed.
nu staat hij weer een tijdje thuis maar het loopt weer heel slecht. nu hij weer thuis staat heeft hij geen aandacht voor mij, geen intresse, geen inzet en maakt misbruik van de ruimte die ik hem geef.

En nu weet ik het niet meer, heel consequent geweest maar het probleem is dan dat hij alleen maar gefrustreerd raakt en nog meer tegenwerkt. Dan maar op de zachte manier en veel aanmoediging maar bij elk stukje ruimte dat ik hem geef maakt hij er misbruik van. En nu wil ik hem helemaal niet de schuld geven, want misschien snapt hij mij niet helemaal? en is mijn manier van doen dus verkeerd. Nu heb ik veel gelezen over NH en de manier van comuniceren staat me erg aan. Nu kan ik denk ik niet ineens zomaar beginnen zonder idee wat ik moet doen. Daarom :

Vraag ik me af of iemand in Drenthe, Klazienaveen zin heeft om me te helpen en of dit uberhoud zin heeft?

swartbeessie

Re: nieuwe manier van communiceren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:07

Zeker heeft het zin. Alleen al het bewust zijn van mijn houding en mijn eigen gevoel, bij het uitvoeren van routine taakjes heeft mij in ieder geval heel erg geholpen paarden beter te begrijpen. Er is een extra laagje overheen gekomen, ik pak dingetjes nét een beetje anders aan. Bovendien - en dat vind ik het leukste - zijn er maniertjes om je paard aan te moedigen zijn mening te geven, initiatief te tonen en écht contact te maken.
Helaas woon ik niet in de buurt, maar er zijn vast wel mensen die je kunnen helpen. Ik moet zeggen dat ik zelf nooit les heb gehad, en vooral veel heb geexperimenteerd n.a.v. wat ik heb gelezen (veel mooie boeken) en gezien (afkijken bij andere mensen, youtube filmpjes). Het is denk ik sowieso goed om je eerst misschien eens te verdiepen in alle methoden. Wil je één bepaalde methode volgen, of een mixje ervan maken? Kortom: Zoek naar wat het beste past bij hoe jij tegen dingen aan kijkt en hoe je paardje is. Heel veel plezier!

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:41

Wat goed dat je aan het zoeken bent naar een betere manier voor jou en je paard om met elkaar om te gaan!
Je kunt eens kijken op de site van Emiel Voest naar een instructeur bij jou in de buurt.
Helaas zit ik wat te ver weg, maar er staat in die lijst vast en zeker iemand die jou verder kan helpen.

Sterker nog, Emiel Voest zelf zit bij jou in de buurt en zijn partner Chaja doet ook jeugdtrainingen, daar kun je zeker veel leren!

Succes!

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 13:59

ik ben zelf nu wel aan het zoeken, parelli vind ik een mooie manier.
maar voordat ik het geld bij elkaar heb ben ik een jaar verder -_-

emiel woest zal ik eerlijk zeggen dat ik dat niet helemaal snap.
hoe je kan doorwerken in de relatie met je paard.
voor mijn gevoel zijn dat alleen oefeningen?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:17

ik doe zelf ook parelli! het is super interessant! anders pb je me maar .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:34

Je hoeft echt geen fortuin neer te leggen om aan Parelli te gaan doen. Van het internet is er een heleboel (gratis) te halen. Het is alleen wel fijn als je af en toe even laat controleren door iemand die er verstand van heeft of je echt op de goede weg zit. Dus om les kun je niet heen. Maar het hoeft echt geen vermogen te kosten.