verzorgen maar ik heb een vraag want mag je met een veulen dus aan de longe al springen of longeren Ja toch? of niet hij heet trouwens Yeden
Groetjes!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
verzorgen maar ik heb een vraag want mag je met een veulen dus aan de longe al springen of longeren Ja toch? of niet hij heet trouwens Yeden

kvika schreef:ga jij maar met een veulen springen hoor,
Je kunt toch immers ook van een 2 jaar oud kind verwachten dat hij zijn eigen luier verschoont en te gelijkertijd de handstand doet...................................................................................................................................................................
Grootste zucht die er bestaat!
Je voelt je zo trots als het veulentje uiteindelijk aan het leidsel kan lopen! Ik heb dit onlangs zelf ook mogen ervaren. In 2 weken tijd een 2 maand jong veulentje halstermak gemaakt en geleerd te lopen aan een leidsel. Het was noodzakelijk gezien haar moeder helaas overleden was en je moet een veulentje toch buiten kunnen zetten... In stal is ook niks. Ik heb haar in die 2 weken dus van alles geleerd. Voetjes optillen (2 x gedaan, dan til ik het beentje 2 secondes op en zet het weer netjes neer) ook met een rasp langs voetjes zodat ze ook bij de hoefsmid geen problemen zal geven en heb haar ook gewassen met waterslang, gepoetst en geknuffeld en ga zo maar door. Het was echt een engeltje
Als haar moeder niet overleden was, was dit pas gedaan als ze een maand of 5/6 waren bij het afspenen
(voor mensen die denken dat dat veel te zwaar is voor zo'n jong ding, elke dag even 5 minuten met halstertje klooien, dat was genoeg
halstertje om, 2 rondjes in stal lopen en klaar was ik. En dan 2 weken lang en toen ik eindelijk dacht dat het veilig was om met haar aan de hand naar buiten te gaan, hebben we dit gedaan en ze deed het super. Maar dit is dus wel een extreem jong geval door omstandigheden. )
dan kun je wassen. Verder was het ook 40 graden dus ze zou geen kou vatten
irisloove schreef:kvika schreef:ga jij maar met een veulen springen hoor,
Je kunt toch immers ook van een 2 jaar oud kind verwachten dat hij zijn eigen luier verschoont en te gelijkertijd de handstand doet...................................................................................................................................................................
Grootste zucht die er bestaat!
je kunt toch ook rustig reageren![]()
wees blij dat ze het hier vraagt en het niet meteen doet.
ze weet nu dat het niet verstandig is