[AR] Tips om de wagen te versieren voor een historische tocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fientje80

Tips om de wagen te versieren voor een historische tocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 21:11

Hoi allemaal,
Ik ga samen met de verzorgster van mijn pony's aankomend weekend rondjes rijden op de historische dagen op verhildersum (Leens). Ook doen we daar mee aan het ringsteken met paard en wagen. We gaan met onze Shetlander. Ik heb zelf meerdere wagentjes, maar we gaan dit keer met de sulky omdat die makkelijker wendbaar is etc. Wij zijn zelf in klederdracht uit de 18/19e eeuw, en nu wilde ik het wagentje ook in ongeveer dezelfde stijl versieren.
Nu was mijn vraag, hebben jullie tips voor het versieren? Alvast bedankt voor het lezen, en kijk uit naar jullie reacties :)

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:33

een kasteel?

nee sorry ik heb geen inspiratie vandaag -O-

capopjekop

Re: Tips om de wagen te versieren voor een historische tocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:53

Mss kun je naar oude films kijken hoe die wagens eruit zien? Anders iets met bloemen? Die hadden ze in die tijd ook wel volgens mij :D

LovingTweety

Re: Tips om de wagen te versieren voor een historische tocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:01

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IXTF77QG.jpg

Ik heb jaar of 10 geleden mee gedaan aan ringsteken in een oud thema. Wij hebben toen de wagen met hooi vervoerd, zelf ouderwetse kleding aan getrokken en kippen/eieren/garen etc achter in de wagen gelegd.

We hebben toen erg veel lol gehad en de originaliteitsprijs gewonnen.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:59

Misschien zo'n rieten mand achterop? Staat altijd wel rustiek vind ik. En dan met bloemen erop.