Nou is er afgelopen zondag van alles gebeurd en is ze met kar en al in blinde paniek het erf over gegaan en het land over met de andere paarden...
Even het hele verhaal voor degene die het willen lezen:
We waren net terug van een heerlijke rit buiten over de dijk, zijn vanalles tegen gekomen ze schrok werkelijk nergens van. Op het moment dat we terug waren op het erf liep 1 van de paarden los, werd snel gepakt en was aan het wachten tot ik stil stond. Dat ik bij me pony aan kwam zag ik dat haar hoofdstel af was... (echt geen idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen, alles zat goed vast wat ik me kan herinneren) maar op dat zelfde moment begind ze te lopen en ze merkte dat er nog wat achter haar hing... begon steeds sneller te lopen, ik ervoor maar kon haar niet houden. Ze raakte in paniek en schoot ervandoor... maakt een bocht en valt... vervolgens staat ze weer op richting mij en het land, ik probeer haar weer tegen te houden maar ze rende dwars door me heen, ik op de grond en 1ste keer dat de kar over me heen reed. Vervolgens was ik snel weer voor haar en weer liep ze me omver, weer over me heen en omdat haar hoofstel dus af was en deze over de grond sleepte bleef ik hierin hangen met me voet.... Ze is hierna het land op gerend door de draden heen richting de kudde. Deze dachten wat is dit
en gingen ook aan de kletter... allemaal naar voren het erf op 1 grote gaos dus.1 paard te water brandweer erbij etc. (Alles is goed met dit paard gelukkig) had haar vast kunnen pakken en snel het tuig eraf. heb vervolgens alle paarden op stal gezet etc. Ze had wonder boven wonder niks...(heb het tuig niet kunnen doorsnijden met me mes omdat het allemaal veel en veel te snel ging)
Ik zit nu thuis met een gebroken enkel en zit de komende 6 weken in het gips. Hierdoor kan ik dus ook niet gelijk het tuig er weer op leggen en heb ook niemand in de omgeving die dit voor mij zou kunnen doen...
Hoe zouden jullie dit straks aan gaan pakken als ik weer mobiel ben??