Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tilmar schreef:Ik denk dat dit heeeeeeeel lang oefenen wordt. Van een draver maak je nooit een soepel dressuurpaard. Beetje recreatierijden kan je er prima mee.
Tilmar schreef:Het ligt er dus inderdaad maar net aan wat je wil. Paarden zijn niet erg duur op dit moment, dus als je graag dressuur wil rijden zou ik geen draver kopen. Die zijn namelijk gefokt en getraind om heel hard rechtuit te draven. Dat kunnen ze goed.
Ik heb al zoveel mensen het zien proberen met een draver, ze blijven altijd snel en moeilijk soepel te krijgen.
Misschien wel heel werkwillig en een vriendje voor het leven hoor, maar vaak worden ze dan na een paar jaar modderen weer verkocht. Daarom waarschuw ik de ts nu.
Kimmetje_94 schreef:Ik wil niet echt de dressuur in, vind het beetje te bekakt.
Dressuur is altijd wel de basis, daarom is de stelling altijd wel nodig.
Ik wil een beetje richting de 'uitdagerende' kant van de paardensport,
denk dan aan eventing, of op een B/L niveau springen, tenzij wij beide eraan toe zijn!
Tilmar schreef:Nou blijf ik toch nog even doorzeuren, sorry![]()
Er zijn toch procentueel gezien een stuk minder soepele dravers dan soepele kwpn paarden toch?
Kimmetje_94 schreef:@Morrow_Less
Hoelang heeft het bij jou ongeveer geduurd, voordat hij het redelijk onder de knie kreeg?
Tilmar schreef:Ik geef het op.. Je wil mijn punt niet snappen.
Omdat dit een forum over dravers is mag ik niet kritisch zijn tov dravers?
Ts, sorry dat ik een beetje doordraaf. Succes met je keuze voor een paard!