altijd stoppen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laurawarry

altijd stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 20:15

Hallo,
ik verzorg een forse tinker en ik longeer vaar, vooral als ik naar het bos ga anders is hij niet te houden.
Maar mijn probleem is altijd als ik hem wil laten galopperen (rechtsom) stopt hij altijd en altijd in de zelfde hoek. Het maakt ook niet uit waar je longeerd hij stopt toch wel op de zelfde plek.
ik heb al wel een aantal keer geprobeerd ervoor te zijn en extra aan te sporen net voor die hoek, alleen hij stopt toch wel.
heeft iemand tips?
het is erg vervelend en als ik het niet doe is hij veel te sterk als ik buiten ga rijden.

alvast bedankt :)

Arc_En_Ciel

Re: altijd stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:17

Misschien is het iets lichamelijks?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:19

2 passen voor die plek aan galopperen en aan de andere kant laten stoppen? Het lijkt me een gewoonte te zijn geworden.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:21

Misschien helpt het als je hem aanspoort nét op het moment dat je ziet dat hij langzamer gaat om te stoppen.

laurawarry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 20:46

nynke55 schreef:
2 passen voor die plek aan galopperen en aan de andere kant laten stoppen? Het lijkt me een gewoonte te zijn geworden.

in draf heeft hij het juist niet en hij heeft veel ruimte nodig om aan te galopperen, dus het eerste stuk zal hij er wel voorbij gaan alleen de volgende ronde doet hij het weer, en zo blijft het doorgaan :S

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:48

Paard voor zijn, op het moment dat hij terug komt ben je eigenlijk al te laat. Liever hard rond dan niet rond zeg maar, dus duidelijk en consequent zijn.

Wat doet hij als een ander longeerd?

laurawarry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 20:58

MarliesV schreef:
Paard voor zijn, op het moment dat hij terug komt ben je eigenlijk al te laat. Liever hard rond dan niet rond zeg maar, dus duidelijk en consequent zijn.

Wat doet hij als een ander longeerd?

ik zou het eigenlijk niet weten want ik ben de enige die er echt actief mee omgaat (samen met mijn zus dan maar er staan 2 tinkers dus er is geen ruzie :P).
de tinkers moeten eigenlijk voor gehandicapten gebruikt worden maar alleen mijn zus en ik hebben tijd om er wekelijks naartoe te gaan en dan te gaan rijden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:01

Je kan 2 dingen eens testen: 1 is je zus laten longeren en kijken of het bij haar ook gebeurd. Dan weet je dat het niet aan jou lichaamstaal is maar een ingeslopen iets waar je aan moet werken.
Doet hij het dan niet dan weet je ook dat jij aan jou lichaamstaal/houding moet gaan werken, misschien dat je onbewust signalen afgeeft omdat je denk: hij zal het wel weer gaan doen.

2e wat je kan proberen als hij het ook bij je zus doet is even je zus extra laten helpen. 1 in het midden met de longeerlijn en bij het galopperen 1 er dichter bij met de zweep om het paard voor te zijn qua stoppen en voorwaards houden in die hoek. Dus als drijvende kracht meelopen met het paard.