Vd drachtige merrie..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bokje_123

Vd drachtige merrie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 23:43

Heeii, mijn verzorg fjord is in mei/juni gedekt, ik doe nu sinds kort vrijheidsdressuur maar vanaf wanneer moet ik daar mee stoppen voor haar dracht? Of zou je bepaalde kunsten nog kunnen doen? Zoja welke ongeveer?
En hoe kan je het beste het compliment leren?

Alvast bedankt

naturalwayx

Re: Vd drachtige merrie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:50

Nouja ik lees dat je sinds kort bent begonne dus het compliment is dan wel erg snel lijkt mij, wat kent je paard allemaal? En als je merrie echt niet meer kan dan zou ik gaan stoppen, ik denk dat je dat zelf wel merkt, de basis kunsten zoals flemen, kusje, targetten ookwel (toucheren) kan je wel gewoon blijven doen, groter zou ik niet gaan met een drachtige merrie. Helemaal niet het compliment dat is een hele zware oefening en ik denk dat je daar nog lang niet klaar voor bent, en je pony ook niet.

Bokje_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 01:26

Mijn pony kent al een tijdje het jambette, de spagaat en ben nu bezig met buigen. Okee zo iets dacht ik al daarom bewaar ik dat voor als de moeilijker te zwaar worden, dus dan leer ik haar kusje enzo

en compliment was ik meer voor intresse als ze.er aan toe is

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:40

Waarom begin je eigenlijk al met spagaat buigen en compliment? Dan zijn hele zware oefeningen en je paard kent nog niet de basis? Ik zou eerst kleiner beginnen en niet zulke zware oefeningen doen, en al helemaal niet met een drachtige merrie, je paard moet eerst spieren opbouwen. Dus ik zou eerst gewoon meer vanuit de grond werken en lekker klein beginnen :).

Bokje_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 18:43

ik wou juist het kusje en flemen bewaren voor als de zware kunsten niet meer kunnen. de spagaat kon ze zelf als en ik was prongelijk begonnen met buigen ik wou kijken hoe dat moest en toen deet ze hem opeens. maar ze kan hem nog niet goed. want ik heb hem pas 1 keer gedaan en haar evenwicht is nog niet zo goed. maar daar ga ik nog niet mee veder want 1 been jambette wil ik nog iets hoger. het compliement was ik gewoon benieuwt na want ik help ook iemant anders die is nu met jambette bezig en die kan uiteindelijk wel veder als mijn verzorg fjord moet stoppen wegens haar dracht. of is dat niet handig om het kusje en flemen te doen als ze de rest niet meer kan (want nu kan ze dat zover ik zie nog wel)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:27

nee altijd beginnen met de basis :) er zijn genoeg kleine kunstjes dus altijd wel iets nieuws

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 01:11

Het is heel belangrijk om met de basis te beginnen, ook omdat jij en je paard er geen ervaring mee hebben. Het is klein beginnen en groot eindigen, je paard moet zijn spieren ook nog opbouwen daarom moet je ook klein beginnen, ik zou de spagaat, buigen, en compliment voor later houden tot je verder bent met de basis :).

Bokje_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 15:14

okee bedankt. dan ga ik maar beginnen met die kleine kunsten. maar zou ik haar liggen wel kunnen leren want ze gaat altijd licht als ze gewerkt heeft of moet ik dat dan ook nog neit doen? en zou lichen wel kunnen als ze drachtig is? (bij 8 maanden ofzo?)

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:47

Ik zou het liggen voor het einde bewaren, gewoon eerst leggen bij de kleine kunsten beginnen :).

Bokje_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:38

oke bedankt. ik ben nu bezig met terug lopen. maar als ze dat dan doet wilt ze geen snoepje? is dat omdat ze er geen zin in heeft of iets anders? want het is alleen met terug lopen zo