even nieuwsgierig... wie van jullie heeft de cursus koetsiersbewijs gevolgd en dit ook behaald en wie ment na (bev. enkele jaren) nog steeds achenbach??
Ik heb mijn menbewijs een jaar of 6/7 geleden gehaald denk ik, en ik men nog steeds met achenbach. Tussendoor ook nog gewoon gemend, maar weer overgestapt op achenbach ivm veiligheid vind het makkelijker, en het verkorten en verlangen gaat sneller.
Romy_tessa
Geplaatst: 30-07-12 22:25
Ik heb 6 jaar geleden mijn enkelspan gehaald, daarna 2span en langspan. Ik rijd nog steeds volgens achenbach en zeker met een langspan vind ik het erg handig.
Ik heb 15 jaar het koetsiersbewijs enkel en tweespan, maar men nooit achenbach. Als ik in de dressuurproef een volte met 1 hand moet rijden wil ik de leidsels soms nog wel in de uitgangs houding (zo heette dat toch?) houden.
Cowgirl
Geplaatst: 01-08-12 22:03
Jeetje wat zijn jullie allemaal 'braaf' .
Ik vind dat achenbach niet fijn met mijn leidsels want daar zitten stoppen op. Daarnaast zou ik het echt weer moeten leren denk ik. Ik heb mijn leidsels vast zoals ik ook op een paard zou zitten en dat rijd prima.
Ik heb ruim tien jaar m'n koetsiersbewijs en ik rij altijd achenbach, maar vrij veel in de dressuurhouding...
MarjaR
Geplaatst: 02-08-12 16:51
Ik heb mijn koetsiersbewijs voor zowel enkelspan als tweespan, maar heb bij beide examens ontheffing gekregen voor het rijden met het Achenbach-systeem omdat ik dat i.v.m. slechte motoriek in mijn handen simpelweg niet kan. Ik houd de leidsels vast zoals een ruiter de teugels vasthoudt.
Inmiddels is de Achenbach-eis voor het koetsiersbewijs helemaal afgeschaft, dus niemand hoeft dat tijdens het examen nog te laten zien. Wel moet je uiteraard een wending links/rechts met een hand kunnen laten zien. Dat mag nog steeds volgens de Achenbach-methode, maar hoeft dus niet meer.