Barebackpads.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Barebackpads.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 10:12

Hi iedereen!

Door niet meer passen van mijn dressuurzadel ga ik deze verkopen. Nu moet ik nog wel een tijdje sparen voor een nieuw zadel, en daarom wil ik in de tussentijd gaan kijken voor een BBP...

Nu ben ik aan het twijfelen tussen de volgende pads, en vroeg mij af welke meningen er over deze pads zijn?

1. Barefoot Barebackpad: http://www.equixantosbarefoot.nl/a-2580 ... -het-bruin

2. F.R.A. Dardo: http://www.desperadoruitersport.nl/a-20 ... kpad-f-r-a

Heeft iemand ervaringen met deze BBP's en welke is dan het fijnste?

Anoniem

Re: Barebackpads.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:18

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 10:23

helaas liggen die net wat boven mijn budget. Ik wil maximaal 110,- uitgeven namelijk

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:13

Bokt markt en marktplaats in de gaten houden voor een 2e handsje. Goede bbp's zijn helaas duur.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:14

Ik wilde eerst ook een goedkopen. Meerdere uitgeprobeerd. Zat niet naar mijn zin. niet stevig en fijn.

Heb nu die deluxe van emiel voest. Heerlijk ding. Heb er echt geen spijt van.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:15

ArGieVai schreef:
Hi iedereen!

Door niet meer passen van mijn dressuurzadel ga ik deze verkopen. Nu moet ik nog wel een tijdje sparen voor een nieuw zadel, en daarom wil ik in de tussentijd gaan kijken voor een BBP...

Nu ben ik aan het twijfelen tussen de volgende pads, en vroeg mij af welke meningen er over deze pads zijn?

1. Barefoot Barebackpad: http://www.equixantosbarefoot.nl/a-2580 ... -het-bruin

2. F.R.A. Dardo: http://www.desperadoruitersport.nl/a-20 ... kpad-f-r-a

Heeft iemand ervaringen met deze BBP's en welke is dan het fijnste?

Ik heb de nummer 2
de FRA Dardo

zit lekker en stevig!!
ik heb alleen de bontjes van de singelstoten afgehaald....., ik vond ze maar hinderlijk

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:17

Dat doe ik indd ook, had mijn oog laten vallen op een Christ BBP op bokt markt, maar 200 voor een 2ehands vind ik toch echt wel heel erg duur... (koste 250 nieuw)
Best friend staat er ook maar die is denk ik kwalitatief toch minder dan de barefoot... Zoek echt wel naar ervaringen van anderen met de barefoot en fra, ben er erg benieuwd naar!

@ Lotus, dankje! Positief aan de FRA vind ik de belachelijk veel kleuren die er zijn, welke kleur heb jij? En sluit hij mooi aan op het paard zonder dat het ergens knelt? Heb je het idee dat hij de druk goed verdeeld?

@ Ash_ ik wil dus 1 uit het "midden segment" express omdat de goedkopere mij ook neit echt lekker lijken te zitten, maar de christ en emiel voest vind ik gewoonweg te duur.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:19

Als je een paard hebt met weinig schoft is die van FRA heel fijn. Hij heeft een antisliponderkant en ligt erg stabiel. Je zit ook stevig. Maar mijn paard heeft toch echt een te hoge schoft en ruggegraat om er dan mee te kunnen rijden.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:23

Mijn paard zijn schoft is niet extreem hoog, maar wel aanwezig. Ruggengraat is ook redelijk hoog, maar voornamelijk door gebrek aan spieren (heeft net een maand vakantie gehad door gebrek aan zadel) het is dus wel belangrijk dat de druk goed verdeeld word. Aan de FRA viel me wel op dat er een "curve" in de bovenkant zit, daardoor zou hij dus mooier moeten zitten bij hem rond de schoft lijkt mij? Misschien is het mogelijk zelf een schoftuitsparing te maken?

Iemand nog ervaringen met de FRA Markus? Zag dat daar een schoftuitsparing in zit.. En die van Paard Natuurlijk zien er ook wel mooi uit, maar vraag me af hoe de kwaliteit daarvan is..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:25

Ik heb de FRA Dardo in het zwart..., ik heb trouwens van de dardo geen andere kleuren gezien dan zwart en bruin
ja, ik heb zeker het idee dat de druk verdeling goed is

Ik heb vorige week de Markus hier bij de winkel zien liggen, die zijn behoorlijk groot en ik vind ze lelijk

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:27

De markus vind ik indd ook niet mooi, maar als hij beter ligt voor mijn paard is hij wel het overwegen waard natuurlijk...

Voel je erg de ruggengraat door de pad heen of niet? Heb nu van het af en toe zonder zadel hele schaafwonden op mijn billen, zit niet echt fijn dus :') En heb jij een paard met hogere schoft of vrijwel geen?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:29

Ik ben ook opzoek naar een barebackpad dus ik volg dit even! Zojuist wezen kijken bij de Epplejeck naar de Markus, maar wat een groot ding zeg! Wat me ook opviel waren de in verhouding erg kleine singelstootjes die helemaal vooraan de pad zitten. Opzich niet heel erg, maar omdat de pad zo lang is zou ik ze toch liever iets meer verdeeld zien. Ik vind de Dardo een stuk beter ogen wat dat betreft.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:44

ja mij oogt die ook beter, met de V-bevestiging van de singelstoten lijkt me ook fijner voor de paardenrug..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:48

ik heb een goedkopere, daaronder heb ik een schapenwollen zadel onderlegger, zit echt heerlijk zacht. dus misschien heb je die nog, kun je er dan eventueel onder gebruiken:)/

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:52

Ik heb die van barefoot, die heeft tegenwoordig ook een curve. Vind hem erg fijn. Heb er ook de nieuwe schaapzitting bij, en zo is hij helemaal geweldig.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:52

De dardo is er alleen in zwart of bruin. Is foutje van die site.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:55

Dit is hem
Afbeelding

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:04

Deze al gezien? http://www.equixantosbarefoot.nl/c-1680 ... -flextree/
Is meer een zadel dan een Barebackpad. Ben zelf ook opzoek naar een barebackpad, dus lees even mee. Wat betreft de flextree, heb ik geen ervaring mee, ben er wel benieuwd naar. Vraag me af of het wat is....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:33

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:06

Ik heb ook een bbp, ik weet dat barefoot goeie kwaliteit is! :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:12

Ik heb ook een FRA-Dardo.
Mijn paard heeft net als jouw paard een aanwezige maar niet heel hoge schoft. Tevens ligt bij mijn paard de ruggengraat er ook wat uit. Niet hoog, voor t oog nauwelijks zichtbaar, maar wel voelbaar.
Als ik langer dan 20 minuten te paard zit, dan begin ik de ruggengraat te voelen, ondanks de dikte van de Dardo. Ik moet er dan een extra pad onderdoen (ik gebruik een Haf-pad) maar nadeel is dat mijn paard dan wel extreem breed lijkt. Hierdoor ligt de ruggengraad wel mooi vrij.
Als je paard een hoge ruggengraat heeft denk ik dat een BBP niet zo geschikt voor je is. Je moet dan zo gaan vullen aan de onderkant dat het niet prettig meer zit.
Kan je er niet tijdelijk even een lenen van iemand? Kan je even proberen hoe het bevalt.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:08

Dat bontje is ook van Barefoot, speciaal voor de ride on pad.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 16:15

dat lijkt me dus ook wel wat, barefoot met dat bontje er op... moet dan nog wel even sparen, maar zou best een goede oplossing zijn voor de ruggengraat... Maans ruggengraat is ook niet echt heel zichtbaar, maar wel voelbaar. Ik rij veel met gewoon een spijkershortje met warm weer, ook 1 van de redenen van schaafplekken :') Zal eens een foto zoeken van zijn bouw...

beetje vreemde foto maar goed, dit was vorige week

Afbeelding

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:33

Mijn paardje heeft een behoorlijk hoge schoft en al zit ik een uur op mijn Dardo, ik voel er niks van...
Door de vrij stugge bovenkant van de BBP schuif je niet.

Ik vind het heerlijk zitten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:05

ArGieVai schreef:
Mijn paard zijn schoft is niet extreem hoog, maar wel aanwezig. Ruggengraat is ook redelijk hoog, maar voornamelijk door gebrek aan spieren (heeft net een maand vakantie gehad door gebrek aan zadel) het is dus wel belangrijk dat de druk goed verdeeld word. Aan de FRA viel me wel op dat er een "curve" in de bovenkant zit, daardoor zou hij dus mooier moeten zitten bij hem rond de schoft lijkt mij? Misschien is het mogelijk zelf een schoftuitsparing te maken?

Iemand nog ervaringen met de FRA Markus? Zag dat daar een schoftuitsparing in zit.. En die van Paard Natuurlijk zien er ook wel mooi uit, maar vraag me af hoe de kwaliteit daarvan is..

FRA sloot bij mij inderdaad redelijk mooi over de rug aan. En als je zonder zadel op je paard bijna lekker kunt zitten, kun je het met een barebackpad zeker.