Oostende koerse

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FNews

Oostende koerse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 00:54

He bokkers!

Morgen is het zover, ons prinsesje gaat voor de eerste keer koersen. We hebben Oostende uitgekozen.
Is er iemand van jullie al geweest na de opening van de nieuwe baan? Of gaat er ook iemand morgen?

Groetjes!

megahaf

Re: Oostende koerse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:33

Wij zijn maandag 06/08 voor het eerst gaan kijken. Veel volk, toffe sfeer, en muziek tot in de late uurtjes :-). Gaan jullie elke week, of was het enkel die dag? Ik heb wat foto's gemaakt van de draf- en vluchtkoersen maandag, dus ik ben benieuwd of jullie prinsesje erbij is.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:12

Nee, we gaan niet elke maandag. Shiny was diegene die al zonder jockey liep bij de afsprong uit de startbox. Misschien heb je er foto's van?

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:33

Een paard zonder jockey zegt me niets ;) Al was er maandag wel een valse start met 2 paarden, dat was toen de startboxen dichter bij de tribunes stonden. Als ik me niet vergis waren dat Sinadinou en Spirit of Oakdale.
Meer info over je paard is meer dan welkom (ook info over jockey of stal). M'n kinderdroom was jockey worden (iets te veel naar The Black Stallion gekeken ;) ) en de liefde voor de koersen is gebleven, zie je.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 22:36

Ze heet shiny blue, bruin paard, 3 jaar, jockey was Ina mostova, ze had toen nummer 7 geloof ik en liep de 6de koers maar daar ben ik niet zeker van. Onze kleuren zijn groen-wit.

En de droom van mijn vader is hier uitgekomen, ik rij haar zelf ook in het bos maar niet op de renbaan.
Ik heb nog een een itp-topic van de andere volbloed hier.

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:42

Ok bedankt voor de info, ik zal alvast je andere topic eens opzoeken. Veel weet ik nog niet over de paardenkoersen, in de jaren '80 volgde ik dat meer omdat Patrick Massagé van uit de buurt was, en van bij ons op school de overstap naar beroeps gemaakt heeft. En mijn buren deden mee aan de ponykoersen. Maar da's dus al errruuuug lang geleden.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 22:48

Hier waren mijn ouders allebei jockey alhoewel ik er ook niet zo veel vanaf weet, alleen het belangrijkste en de rest leer ik wel tijdens de koers. Volbloeden zijn hele leuke paarden, de leukste die er zijn vind ik, alleen je moet er mee kunnen omgaan op de een of andere manier.
Owja, ik denk dat we 9 september in Duindigt lopen.

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:01

Met volbloeden heb ik absoluut geen ervaring, je hoort wel eens zeggen dat koerspaarden meestal wat zot in de kop zijn, maar ik vond er niks abnormaals aan toen ik ze maandag in de paddock zag, integendeel, 't zijn knappe beesten (die gespierde kont, wow!). Zelf heb ik haflingers, ook toffe paarden (al is het totaal wat anders dan een volbloed - al is het ras ontstaan uit kruising arabisch volbloed x tirools bergpaard), maar ook hier hetzelfde: niet iedereen kan er mee omgaan. Idem voor dravers, daar heb ik ook wel een zwak voor. Ach ja iedereen heeft wel een voorkeur voor een bepaald ras.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 23:05

Dravers zijn ook heerlijke beestjes, mijn oom heeft er staan en ik train er dan eentje als ik daar ven, echt hele zoete dingen!

Tja, veel volbloeden zijn zot in hun kop maar als je ze vast hebt valt het nog wel mee.
Heb je bij elke koers in de paddock gekeken naar de paarden?

Heb je het topic gevonden?

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:37

Ik heb het topic gevonden, wel wat moeten zoeken eerst.
Ik ben pas bij de laatste koers naar de paddock geweest, 'k moest alles nog ontdekken hé, en ik wou per sé ook wat startfoto's maken (niet gemakkelijk, want die paarden wachten natuurlijk niet en 't was voor mij ook nieuw, maar op het einde is het dan toch gelukt :) ). We waren op vakantie aan zee, nu is het weer een jaartje wachten vrees ik.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 23:44

Iedereen zal een jaartje moeten wachten, de koersen stoppen in september en beginnen pas terug in juni of juli.
wat vind je van Joop? En zou je willen kijken of je een foto van Shiny kunt vinden?

Woon je in België of in Nederland?

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:45

Ik woon in België, westkant van Brussel ('t Pajottenland :) )
Shiny was er toch niet bij op 6 augustus? (vind ze toch niet terug op de startlijst, dus geen foto).
Jopie is een knappe jongen, gaat hij nog uitkomen in de koers?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 18:41

Oeps, ben er net achetrgekomen dat het de dertigste was. Domdomdom!!
Met Joop komt het zeker goed als rijpaard maar voor de koers zijn we nog niet zeker.

De renbaan van Ghlin is toch niet zo ver van jou? Daar is het ook wel leuk maar niet zo gezellig als in Oostende.

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:14

Euhm, geen idee waar Ghlin ligt ("ergens in Wallonië"). Edingen (Enghien) is hier relatief kort bij, ik geloof dat daar ook een renbaan is. Kuurne is dan weer een eind verder.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 20:19

Ghlin ligt in Mons. In Edingen weet ik niet of er een renbaan is. Vroeger had je 3 renbanen in Brussel maar helaas zijn die alle 3 dicht en staat alles op instorten.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:13

Ik zie dat jullie allebij uit België komen, weet 1 van jullie misschien waar ik foto's van afgelopen zondag van ghlin kan vinden? Wij hadden 2 paarden in Ghlin lopen: Samima en Athlete del Sol. Bij voorbaat dank

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 23:17

Eeuhm, misschien op de site van de belgische jockey-club

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:56

en kun je mij misschien vertellen welke website dat is, mijn frans is namelijk niet zo goed.

Akaylaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:32

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:12

Top, dankjewel, ik heb er 3 gevonden op de onderste link.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 18:28

Zondag is het weer zover! Off to Düsseldorf.

Ze heeft de koers van vorige week in Krefeld erg goed opgepakt en goed gepresteerd naar onze zin.
Waarschijnlijk gaat ze na Düsseldorf nog 1 keer lopen en daarna op winterrust.