[AR] Oplossing voor bontjes ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Oplossing voor bontjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 21:49

Mijn dames krijgen allebij drukplekken van hun singel. De tuigmaker heeft me al andere singels beloofd maar die zit in Amerika en dat gaat nog even duren voordat ik die heb.
Nou werd me aangeraden om schapenbont singelhoezen om de singels te doen, dit lijkt goed te helpen maar ze zijn wel erg groot en breed. Ik heb al gekeken of ik ze wat smaller kan maken maar dan moet ik ze binnenste buiten keren en geen idee of ik ze dan nog terug krijg als ze smaller zijn.
Iemand ideeen of tips ?

Zo ziet het er nu uit. Mijn langboom lijkt hier wat laag te hangen maar komt omdat we een heuveltje af kwamen.
Afbeelding

ikke_draver

Re: Oplossing voor bontjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:04

ik heb zelf bij me pony het bontje gewoon tussen de buik en de singel gedaan.
de singel zelf zat wel strak genoeg dat t niet verschoof.

helaas ging de plek niet snel weg, en aangezien ik wel langer ging mennen heb ik er een stukje tape omheen gedaan bij de buitenste rand van t bontje.
Momenteel heb ik bij me fries gewoon zo'n schoftstuk bontje (met klittenband) onder de buik gedaan.
ik denk dat dit met shet ook mogenlijk moet zijn. (zal ff kijken of ik morgen tijd heb een foto te maken)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:22

Mijn shet heeft het ook ik heb er neusbontjes omheen zitten singelbontjes ziet er niet uit bij hem :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:38

Jeutje, da's meer bont(je) dan pony! Wat een grote, lompe dingen!

Ik heb mijn tuigenmaker hier in NL (want in NL zitten ook genoeg handige mensen, hoef je niet persé bij degene te laten doen waar je de tuigen van hebt) met de hand van een zwarte lap echt lamsbont een hoes voor de singel laten maken. Mijn shetmerrie had hier nl. ook altijd last van (en dan héel extreem, heb in 't verleden al van alles geprobeerd).

Hij heeft toen ook aan beide kanten klittenband gemaakt, zodat ik het bontje aan beide kanten open kon doen om goed bij de gespen van de singel te kunnen komen, om de buitensingel vast te maken.

Is dus mooi op maat gemaakt voor mijn tuig en mijn pony, en precies naar mijn wensen.
Ik zal even kijken of ik morgen een foto kan maken en kan evt. ook de maten even doorgeven?

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 04:17

Mijn moeder heeft gewoon een 'bontje' gemaakt van fleece. Precies groot genoeg dat de singel er net doorheen past. Heb je niet iemand die handig is met de naaimachine?