concord longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jessy_luna

concord longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:10

hallo bokkers!

ik heb sinds kort een concord longe aangeschaft.
mijn instructrice is bemiddelaar en geeft workshops en lessen met de concord longe en leader.
ik ben er erg over te spreken! mijn pony leert haar rug op een goede manier gebruiken en nageven op een
vriendelijke manier, haar spieren op haar buik en rug worden zo mooi getraind en ook lekker los.
hebben jullie ook ervaringen met de concord? hoe vinden jullie het?
ik ben er erg over te spreken iig.

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 21:16

Niemand?
Hier een filmpje:

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:44

Ik heb de Concord longe en Concord leader, maar mijn merrie is zo gevoelig dat ze bij het gebruik van deze producten heel onbetrouwbaar wordt. Daardoor doet het niet hetgeen wat ik ermee wou bereiken, helaas. Maar de producten blijven in mijn collectie: Mieke Verdonk heeft mij leren paardrijden op mijn 9de en ik heb haar altijd als 1 van de beste instructrices uit mijn jeugd gezien, dus wie weet kan ik deze producten nog voor een ander paard gebruiken.

Killed

Re: concord longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:58

vind het maar niks, weer zo'n hulpmiddel om een paard in een gedwongen houding te laten lopen,
als je echt wil werken met je paard aan de longe gebruik dan de dubbele longe

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 00:18

En dat vind ik niks. Ik heb het eens geprobeerd maar ik en mijn pony vinden dat niet fijn.
Maar dit wel ze pakt hem mooi op! En met de dubbele longe kan een paard zijn rug ook wegdrukken en vast gaan lopen. Dat is hieee niet

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 23:37

Is de concord longe ook te gebruiken als leader? Of zijn het echt twee heel verschillende producten?

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:29

Killed schreef:
vind het maar niks, weer zo'n hulpmiddel om een paard in een gedwongen houding te laten lopen,

Het is juist niet de bedoeling dat je het paard dwíngt, maar dat je vráagt. Als iemand het product verkeerd gebruikt, is dat niet de schuld van het product ;)

Ziviaantje schreef:
Is de concord longe ook te gebruiken als leader? Of zijn het echt twee heel verschillende producten?

Het zijn 2 verschillende producten.

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 20:09

Ziviaantje schreef:

jahoor, doe ik ook regelmatig. moet je alleen even kijken van de manier van aanbinden. met de longe heb je 2 manieren. en de 1e is het zelfde als de leader. je hebt alleen touw over maar dat houd je gewoon vast.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:11

Killed schreef:

Is dat niet hetzelfde idee ;)
Kwa dwingen dan..

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:31

Jessy_luna schreef:
jahoor, doe ik ook regelmatig. moet je alleen even kijken van de manier van aanbinden. met de longe heb je 2 manieren. en de 1e is het zelfde als de leader. je hebt alleen touw over maar dat houd je gewoon vast.

Ok, dank je!! Dat scheelt weer in de kosten :+ Ze zijn aardig prijzig, eerst eens kijken of ik hem tweedehands kan kopen en anders toch maar even slikken ( vorige week net een pittige dierenartsrekening betaald :o )

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 20:18

Ziviaantje schreef:
Jessy_luna schreef:

Ok, dank je!! Dat scheelt weer in de kosten :+ Ze zijn aardig prijzig, eerst eens kijken of ik hem tweedehands kan kopen en anders toch maar even slikken ( vorige week net een pittige dierenartsrekening betaald :o )

ja dat klopt, je bent net te laat. want een tijdje geleden was bij ej.nl zonder btw. gewoon opletten op zulke aanbiedingen. heb ik ook gedaan.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:21

Ik heb de leader zelf nagemaakt, en was wel even wennen met het gebruiken.
Maar vond wel fijn werken en niet dwingend.

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 07:58

happyhorse schreef:
Ik heb de leader zelf nagemaakt, en was wel even wennen met het gebruiken.
Maar vond wel fijn werken en niet dwingend.

met wat voor touwen heb je dat gedaan dan? ik had dat eerst ook maar de touwen waren heel slecht. dus dan maar een echte

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:03

Van precies hetzelfde touw als concord is gemaakt.
Heb deze alleen viavia gekocht. De rest van het materiaal heb ik bij een doe het zelf winkel gekocht.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:16

Ik ben benieuwd wat een gedragsbioloog vind van de argumentatie uit het filmpje.
Ik ben tot zekere mate het eens met de stelling dat houding en emotie elkaar beïnvloeden, maar ik heb mijn vraagtektens bij de opmerking dat dit op zo'n manier kan worden 'afgedwongen'. Ik zie paarden in het filmpje toch in een gedwongen houding lopen, en de 'voor' filmpjes meer problemen laten zien dan alleen frissigheid van de paarden...