leuke kunstjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fritsie123

leuke kunstjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 21:18

Heyhey,

Ik heb mijn shetje al een paar 'trucjes' aangeleerd met een 'klikker' zoals bv: mijn hand op comando tikken, een kegeltje tikken, een paar pasjes achteruit lopen,... Maar nu doet hij de laatste tijd niet meer zo goed mee.. Ik denk dat het komt omdat hij al deze kunstjes al lang kent en ze al goed kan en zich daarom wat verveeld..

Weten jullie mss nog leuke kunstjes die ik kan aanleren? Liefs aan de hand van de klikkertraining.. Kunnen jullie ook een beetje beschrijven hoe ik hem dit kan aanleren?

groetjes en alvast bedankt!!!

Eske_B

Re: leuke kunstjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 07:46

Neeschudden?

Sommige paarden gaan met hun hoofd schudden als je zachtjes in hun oor kriebelt, daar kan je dan een commando aan vast plakken :)

Dus met je vinger in het oor kiriebelen (zachtjes) en tegelijk met je andere hand het commando zoals je het wil (bijvoorbeeld je hand in de lucht en 'nee' zeggen). Als hij met zijn hoofd schut klikken, en dan langzaamaan het kriebelen in het oor weglaten.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:06

Kusje je laten geven ( iets lekker in je hand en dan naar je wang toe brengen en als hij/ zij je wang aanraakt belonen.

Flemen ( raar geurtje dat ie nog niet kent op ze lip smeren en zodra hij/ zij gaat flemen er een commando aan koppelen)

Mooi staan ( iets lekker in de hand en dan naar de borst toe brengen en er dan een zweepcomando en stemcommando aan koppelen)

Groetjes

Fritsie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 12:59

Oké bedankt!!! Zijn hele leuke dingen die ik denk dat wel goed kunnen lukken!!! heel erg bedankt!!

ilovetina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:12

Jambette

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:57

Fritsie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 16:00

Oke is een hele leuke site bedankt!!!!! Hoe heb jij de jambette aangeleerd?

ilovetina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:01

ik?

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:19

Je kunt ook even een kijkje nemen op www.NistaVD.tk! Alle kunstjes die daar staan zijn sowieso aangeleerd met clickertraining, en er staan een heleboel leuke kleine kunstjes tussen! :) Veel plezier & succes nog! :)

Fritsie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 15:48

@ilovetina: ja ik bedoelde hoe dat je de jambette aanleert maar ik denk dat ik nu wel al heel wat links heb om dat op te zoeken ;) Maar toch heeeeelll erg bedankt!!!!
Ook de rest heel erg bedankt wist effe niet meer wat te doen met mn pony'tje... wou hem leren longeren maar hij reageerde er niet op als hij een zweep zag en als iemand meeliep volgde hij gewoon degene voor hem.. Ik wil hem nog steeds heel graag leren longeren maar weet niet echt meer hoe... Ik zag dat hij er geen zin meer in kreeg en ook de trucjes die hij al kende van VD begon hij wat saai te vinden.. Ik hoop dat als ik iets nieuws met hem doe hij er weer plezier in krijgt!!!!

xxx