kingekruist hoofdstel maken van dit hoofdstel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinePine

kingekruist hoofdstel maken van dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 20:11

Lara

Re: kingekruist hoofdstel maken van dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:18

Je zou bij d clipjes een touwtje kunnen maken en met een ringetje kunnen kruizen, aan het uiteinde van de touwtjes een clipje oid voor je teugels.
Althans, dat is mn eerste inzicht, ik zou het alleen wel door iemand laten doen die daar meer ervaring mee heeft. Zoals bij ons hebben we een zadelmaker waar je ook je hoofdstel kan laten maken, zoiemand zou als je correcte instructies geeft het netjes kunnen maken. Ook een schoenmaker zou je denk ik wel kunnen helpen denk ik..

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 20:21

Bedankt voor je reactie, maar mijn ruimtelijk inzicht en mijn gebrekkige fantasie is even niet in staat je te volgen }:0 Sorry. Welke clipjes bedoel je op het hoofdstel?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:26

Ik weet het ook niet :P
Ik gebruik nooit kingekruisd dus ben geen ervaringsdeskundige.
Maar wat je dus kan doen is aan de onderkant bij de gesp een stukje afknippen, dan maak je daar een rond touwtje aan vast(aan beide kanten, rond is beter voor je release heb ik horen zeggen) en je haalt die allebei door 1 rondmetalen ring, die in het midden komt, de linkertouwtje komt aan de rechterkant, en andersom, dan aan deuiteindes van de touwtjes maak je weer een ringetje oid aan vast voor je teugels aan vast te kunnen maken ;)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 20:28

eerder dacht ik aan een meroth erbij aan zetten, maar die zijn me iets te duur. Ook mijn janosch slopen heb ik aan gedacht, maar stel dat het niet bevalt. Ben ik mijn oude hoodfstel ook kwijt haha

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:56

Zelf kingekruisd of kaakgekruist hoofdstel maken gaat het makkelijkste door een neusriem met ringen te verbouwen. Dus aansnoerneusriem of zo'n ouderwetse lage neusriem.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 21:00

Bedankt ik zal eens rondneuzen op internet. Had ik nog niet aan gedacht.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:01

mag een slotje op. Ik heb het opgelost ;-) Gisteren aan het knutselen geweest op stal.