Maar van de week ben ik bij Linsey (horsieslii @ bokt) geweest en ben ik even met haar paard aan de gang geweest.
Toen is het maar weer op te komen kriebelen om met mijn eigenste schimmel aan de slag te gaan.
Peri is een nogal over enthousiast paard en wil alles altijd heel erg goed en snel doen.

Bij hem is dus belangrijk: rust! en het hoeft allemaal niet te spectaculair en teveel anders gaat die zo gek doen met zn benen dat die bijna op zn plaat gaat

Als Peri iets leuk vind is het dus zwaaien met zijn benen toen we begonnen met VD onder begeleiding van Nikki (visibreteam @ bokt) had die al meteen de jambette onder de knie ik denk dat we daar nog geen 2 minuten voor nodig hadden

Nu die wat meer rust heeft gevonden ben ik verder gegaan met de spaanse stap, het was even zoeken hoe ik de hulpen door ging geven.
Zijn linkervoorbeen (makkelijke been, aan de kant waar ik stond) heef die wel omhoog maar zn rechterbeen vergat die.
Uiteindelijk is het t makkelijkste geweest de zweep bij zijn borst te houden en toen deed die het eigenlijk al automatisch en kon ik als ik merkte dat die afzwakte even de zweep tegen het been aanleggen. Uiteindelijk hoefde ik niks meer te doen dan mn hand bij de borst brengen en te wijzen naar zn benen (top)
Op film nog wel zweep erbij. Op het laatst zie je dus zijn over enthousiastme en vergeet hij onder andere zijn achterhand mee te nemen.
en halverwege even een compliment met de fout dat die op het eind zn achterhand er weer een stukje onder zette.
Nou hier dan maar het filmpje!