[AR] Eindelijk is het zo ver!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tinkersjakie

Eindelijk is het zo ver!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 11:23

Ben vorig jaar winter begonnen met het beleren van Bram voor kar en eergisteren heeft ie voor het eerst voor de sulky gestaan *\o/* *\o/*

Deze winter veel achter hem gelopen en alles netjes erop gekregen. Tussentijds was mijn vader bezig om voor ons een sulky te maken!
Toen laten trekken wat ook super ging....dus wilde we nog een stapje verder, de sulky er achter...... -O- helaas Bram vond het lamoen doodeng. Het opgesloten zitten vind ie doodeng. Dus zijn we niet verder gekomen dan het inspannen.
Tja en nu.... Bezemstelen gekocht en met Janet Bos http://www.incontactmet-paarden.nl/ , waar we vaker les van hebben, weer verder getraind.
Eerst 1 bezemsteel naast hem en later andere kant. Zo opgebouwd totdat ie ontspannen tussen de bezemstelen liep.
En eergisteren toch weer geprobeerd en dit was het resultaat *\o/*
Afbeelding

Heb ook nog een filmpje maar krijg ik nu niet bij photobucket of YouTube erop :(

Gisteren ook nog even weer ervoor en dit ging ook erg goed. Meneer was wel wat drammeriger maar daarna wel weer lekker ontspannen.

Helemaal trots op mijn kleine zwarte monster :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:40

Wat fijn dat hij over z'n angst voor het lamoen heen is, en knap van je vader om zelf een sulky in elkaar te zetten.

Wel vind ik het lamoen vrij smal ogen, vooral bij zijn achterhand. En ik zou de uiteinde's van het lamoen wat ombuigen naar buiten/beneden, zo prikken ze nl. in zijn hals bij wendingen. Verder zit de zweng te hoog, de strengen horen vanaf de pony naar de zweng parallel te lopen of liefst nog iets omlaag. Bij jou lopen de strengen vanaf de pony naar de zweng omhoog. Hij moet dan neerwaarts trekken, en dat is vervelend en oncomfortabel.

Zit je wel lekker zo met je voeten, benen en knieen? Meestal staan de voetsteunen een stuk meer naar voren, lijkt me veel fijner zitten.

Borsttuig zou nog iets hoger mogen, en ik mis een menzweep ;)

tinkersjakie

Re: Eindelijk is het zo ver!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 00:33

Valt niet zo op maar de uiteinde van het lamoen lopen naar buiten.
Menzweep lag op de grond ;) Vergeten te pakken bij het gaan zitten.

Ja zat zelf ook raar te kijken naar zijn borsttuig na deze foto en nog even gecontroleerd maar als ie hem gewoon om heeft zit ie hoger dan op de foto. Van de week even kijken als ie weer ingespannen staat hoe ie dan zit. Maar zag het zelf ook.

Hij is toch behoorlijk breed hoor, gok 110 ofzo misschien nog wel breder. Zal morgen eens kijken en eventueel foto van maken.

Tja haha mijn vader is gaan bouwen en heeft nooit rekenschap gehouden met de lengte. Dacht at dit wel wilde. Toch lijkt het raar maar zit wel goed. Hadden al gekeken om het anders op te lossen maar de stang waar de zweng aan zit kan er niet tussen uit. Is met T stukken vast gelast. Wilde dit nog wat naar voren hebben of net als hca sulky's erover vertelbaar. Maar helaas gaat niet.
De zweng wilde ik er op, mijn vader wilde het op een vast systeem vastzetten. Maar later bedachten we misschien net zoals hca met katrollen eronder.
Ach dit was de eerste keer en heeft lang geduurt voordat ie klaar was. Dus ik zeur even niet meer.