Chara, we oefenen lekker verder!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odette_

Chara, we oefenen lekker verder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 21:09

Sinds een maandje of 2 ben ik weer actiever bezig met het VDen met Chara, ze pakt alles supergoed op en is erg leergierig!
(dit is gekomen nadat ze helaas haar veulentje is verloren, maar ze is er gelukkig nu weer goed bovenop gekomen)
Chara is 4 jaar en mijn verzorgpony. Sinds kort heeft ze ook de spagaat onder de knie, dit ben ik nu aan het overzetten naar een zweepcommando terwijl ik sta (ik hielp haar eerst voetjes vooruit zetten waarvoor ik moest bukken, nu kan ze het ook al bijna als ik rechtop sta en aanwijzingen geef met de zweep :) ).
Ook kan ze sinds kort ja knikken, het is nog een vrij groot commando, maar dit ben ik ook aan het verkleinen.
Daarnaast wordt de jambette nu echt een mooie jambette! Eerst was het heel erg gemaai en gestamp, maar nu strekt ze hem mooi en prober ik dit steeds ietsjes langer uit te breiden :)

Ten slotte ben ik op 2 juli samen met twee vriendinnen samen met mijn pony'tje en Chara naar het bos gegaan waar we gebruik mochten maken van de bak van een vriendin, hier heb ik voor het eerst met Chara vrijgesprongen, wat te zien is op de eerste twee foto's :)

Natuurlijk sta ik open voor alle tips waarmee ik alles wat ik met Chara doe kan verbeteren! :)

Het vrijspringen :)
Afbeelding

Afbeelding

En je kan zulke leuke foto's maken met het nee-schudden :P
Afbeelding

Altijd fijn he zo'n meedenkende pony, dit is wel een van haar favorieten, maar het wachten op het commando gaat haar steeds beter af, alleen op dit momentje dus weer even niet :P
Afbeelding

Maar we kunnen het wel goed op commando!
Afbeelding

Ook zonder blok kan ze het :)
Afbeelding

Spagaat, naar mijn inzien heb ik haar net iets te wijd gevraagd hier als ik zo de foto bekijk, klopt dit? Heb ik haar hier te wijd gevraagd of moet ik meer haar gewicht naar voren vragen zodat haar voorbenen wel mooi verticaal onder de massa komen? :)
Afbeelding

Tijdens het ja-knikken
Afbeelding

Het volgen van de hand oefenen, ik wil nog geen buiging echt gaan vragen, maar ik vind het wel handig dat ze het volgen van mijn hand naar beneden wel kent, dit vond ze namelijk eerst heel erg spannend/lastig waardoor ze naar achteren ging lopen, nu volgt ze mijn hand goed.
Eerst wil ik dat ze de spagaat nog beter en correcter onder de knie heeft voordat ik ga toewerken naar de buiging :)
Afbeelding

Steigeren
Afbeelding Afbeelding

Foto's van een andere dag:
Hier vind ik de spagaat er al correcter uit zien, ene keer gaat beter als de andere keer :)
Afbeelding

En nogmaals steigeren :)
Afbeelding

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, alhoewel Chara.. Die schudt lekker hard van niet :D
Afbeelding

Ik ben dus erg benieuwd wat jullie ervan vinden, kan zijn dat het steigeren iets te vroeg is, maar ik pak eigenlijk vaak aan wat ze aanbied, maar ik ben nu dus echt hoofdzakelijk bezig met meer van de basis :) (stijgeren kan ze ook nog niet heel lang)

nobbie91

Re: Chara, we oefenen lekker verder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:26

haha echt onwijs mooie en leuke foto's! Ik vind de kunstjes er heel netjes uitzien, spagaat mocht misschien op de eerste foto iets kleiner, maar valt ook heel erg mee! Heel netjes, goed bezig! :D (en leuke poown!!)

Nirvaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:00

Charie is knap! Moet zeggen dat ze wel heel charmante hoofden kan trekken op sommige foto's :P Ik vind het mooi om te zien hoeveel rust je in het steigeren hebt zitten en hoe fanatiek ze af en toe wordt met dingetjes proberen.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:04

Erg mooie foto's. Let er op dat je met steigeren er niet voor gaat staan vanwege zo af en toe uitslaande benen hihi.

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 23:16

Vealosz schreef:
Erg mooie foto's. Let er op dat je met steigeren er niet voor gaat staan vanwege zo af en toe uitslaande benen hihi.

Ja ik weet het, maar Chara slaat niet uit, oke het blijft natuurlijk altijd onvoorspelbaar wat een pony doet maar ik vertrouw haar daar wel in :j
Ik ben wel bezig met het leren dat er ook een wat grotere afstand tussen ons komt, uiteindelijk wil ik het ook aan de zijkant leren maar dat snapt zij nu absoluut nog niet, zal zijn tijd nodig hebben :)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:23

ziet er wel leuk uit hoor!
mooie foto's,
maar idd wat vealosz zei, je kan iets naar achteren maar daar ben je mee bezig,
verder vind ik het heel leuk!
leuke pony heb je ook, ik vind haar ook wel goed springen! ;)

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 23:39

Dankjewel :)
Springen wil ik echt nog wel een keertje vaker met haar doen, maar heb zelf niet de beschikking over veilig materiaal om het mee te doen, dus vaak zal het niet gebeuren :)

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 00:46

Leuke foto's, en leuke pony! :)

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:23

Leuke pony :)
Het ziet er allemaal netjes uit, alleen met het steigeren en over de spagaat, maar je geeft het zelf al aan :)

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 20:09

Even nieuwsgierig, vind je het steigeren er dan slecht uitzien, of bedoel je dat je het wat vroeg vindt? :)
En spagaat gaan we nog verder verbeteren, daarom vind ik beelden van het oefenen met haar fijn, dan kan ik goed zien hoe ze staat!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:02

Knappe chaar!

Steigeren ziet er erg netjes en gecontroleerd uit Odette, super!
Spagaat gaat ook goedkomen, hij is niet zozeer te wijd, maar er mag meer gewicht naar voren geplaatst worden :j
Voor de buiging zou je eens je hand op de singelplek kunnen leggen terwijl je het hoofd niet té ver onder het lichaam vraagt, vaak wil dat wel goed werken :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:27

Leuk Odette! :D

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 00:08

Bedankt voor de tip Nikki! :) Ga eerst zorgen dat de spagaat goed in orde is en ik ook kan staan en het commando geven waarna ze correct in de spagaat gaat staan, daarna door naar het volgende.. :j
Wat raden jullie aan, eerst richting compliment dan of eerst richting de buiging? (duurt natuurlijk nog wel eventjes, maar ben benieuwd naar wat jullie zouden doen).

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:59

Eerst richting buiging :j
anders krijgen paarden de neiging in het compliment te zakken als je de buiging aan gaat leren :)

en dan kunnen ze alvast wennen om de schouder laag bij de grond te brengen :Y)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:26

Wauw dat steigeren doet Chara goed op de achterhand zeg! :))
Tips zijn gegeven, maar jij geeft jezelf ook al genoeg tips dus das wel goed! :D