[AR] Welke kleuren van wagen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manny1

Welke kleuren van wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 22:21

hej,
welke kleuren van marathon wagen hebben jullie en waar hebben jullie ze gehaald?
ik ben namelijk opzoek naar een marathon karretje voor men verzorg shet/a pony
onze beleersulky is echt versleten en ik wil verder gaan in het aangespannen rijden.
dus de eigenaar van de pony wil voor me een hele nieuwe set aanschaffen dat ik ook dubbelspan kan gaan rijden (jaja soms word ik wel heel hard verwend door haar *\o/* )
merci!
manon

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:53

Ik heb een Pony Marathon IV 62a, komt bij Kraay uit Nijkerk vandaan. Schijfremmen achter, luchtvering voor 1 bol iedere kant, achter 2 bollen iedere kant, schokbrekers en extra halve bladveren. Als extra opties een afneembare verlenging van de achterplaat, afneembaar groomstoeltje en een verwisselbaar 2span systeem. 'Normaal' koop je meestal een 2span wagen, met een lamoen voor enkelspan er bij. Mijn wagen is enkelspan, maar als ik de lamoenbomen en de zweng er af haal, dan zet ik een extra voorstuk er op, en dan komt daar de langboom voor 2span aan.

Mijn wagen weegt voor enkelspan ong. 120 kg. en voor 2span ong. 140 kg. Tenminste, dat is mij verteld. Ik heb er een Welsh A van ong. 1.20m. voor staan, die trekt 'm met gemak, en ook mijn shetmerrie van 1.03m. trekt hem heel makkelijk. Hij oogt zwaar maar is superlicht, en rolt erg makkelijk.

Qua kleuren heb ik gekozen voor een bordeauxrood frame met gouden biesje, velgen zijn goud en lopen door naar bordeauxrood. Bekleding is gemarmerd donkerbruin.

Afbeelding

Afbeelding

En dit is de zelfde type wagen, alleen dan nu met het extra voorstuk voor 2span er aan (heb van m'n eigen wagen nog geen foto's met 2span voorstuk)
Afbeelding

Manny1

Re: Welke kleuren van wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 00:39

wow van zo'n wagentje kan ik alleen maar dromen!!
misschien ooit al ik de lotto win dat ik er ook zo eentje heb!
heb je ze ook nog in andere kleuren?
xx

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:54

Haha, kon ik eerder ook alleen maar van dromen hoor ;) Maar flink sparen, dan komt je droom vanzelf steeds dichter bij.

Uiteraard, al wil je hem pimpelpaars met roze stippen. Als jij een nieuwe wagen besteld bij een wagenbouwer/wagendealer, dan kun je hem helemaal naar wens laten aanpassen. Kleuren kan je helemaal zelf uitkiezen, net als allerlei technische opties (luchtvering of bladvering, schijfremmen achter of voor + achter, etc. etc.).

Deze wagen kost nieuw, met de opties die ik heb, ong. € 4150,=
Je vroeg naar 'marathon'wagens. Dit is een marathonwagen. En die liggen vaak hoog in prijs........

Dit is meer een recreatiewagentje bijvoorbeeld:
Afbeelding
Helaas wordt tegenwoordig heel veel aangeboden (ook 2dehands) als 'marathonwagen', dat klopt dus niet altijd.........

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:08

Als je een nieuwe wagen besteld dan kan je zelf de ral kleuren uitkiezen.

Die van mij is bijna hetzelfde als die van joycie
Enkelspan wagen met als extra optie's 2-span opzet stuk, treeplank, groomstoel en molenrem. Mijn wagen is geveerd met bladveren
en alleen op de achterwielen geremd. Gewicht 170 kg met 2 span stuk denk ik een kg of 20 zwaarder.

De kleur van mijn wagen is donkergrijs met bordo. De wielen zijn bordo en over de rest loopt een streepje. En met
donkerbruine bekleding. En hij is rondom afgewerkt met rvs.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn wagen was nieuw iets duurder dan die van joycie.