Shetlander longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Shetlander longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:34

Ik wil graag meer met mijn mini aan de gang gaan, longeren kent hij wel al. Nu wil ik hem eens gaan bijzetten, maar ik heb geen singel die hem past.

Zou een "longeerhulp" geschikt zijn bij zo'n mini, dus van bit tussen de voorbenen over de rug terug tussen de voorbenen door naar het bit? Twijfel alleen of het veilig is bij zo'n klein ding. Ook omdat hij nogal flinke knie actie heeft en zijn pootjes hoog op tilt.

Heeft iemand anders nog een idee of tip?

tamary

Re: Shetlander longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:12

Amerikaanse sites bekijken voor goede singel, de AMHA's daar zijn ook zo klein en die worden op allerlei manieren voorgesteld en dus moet daar ook passend tuig en trainingsmateriaal zijn.
De longeerhulp die je noemt durf ik hier niet te gebruiken, alles is me te dicht bij de grond dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:14

Dat zou ik niet doen,die longeerhulpen zijn echt te groot.
Als je even wat op google zoekt kom je al veel (op maat te maken) pessoa's e.d. tegen. Misschien is dat wat?
Bij speciale minishops hebben ze vaak wel longeersingels,dan kun je er evt nog een kortere singel aan doen
Longeersingel hebben ze hier o.a. http://www.minihorse.eu/accessoires.html

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 18:27

Ik snap dat de longeerhulp in de winkel te groot zijn, maar heb natuurlijk ook een mogelijkheid om er een zelf te maken. Alleen inderdaad zit alles zo dicht bij de grond bij zo'n kleine, daarom twijfel ik.

Pessoa kan ik inderdaad ook gemakkelijk één op maat maken voor hem, maar probleem is meer een singeltje. Bestellen uit het buitenland ben ik niet zo van, dus ook niet vanuit Nederland. Zeker niet als ik het niet eerst gezien heb.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:28

Informeren bij minifokker in eigen land dan?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 20:19

Ik ben nu eigenlijk gewoon meer op zoek naar manieren van aan het werk zetten/bijzetten zonder een singel.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:29

Op http://www.touwvoorjepaard.nl kan je ook longeerhulpen in maat Shetlander kopen. De touwen worden daar zelf gemaakt, dus volgens mij kan je ook vragen of ze een nog kleinere voor je kunnen maken.
Als je nog een goede longeersingel zoekt kan ik deze wel aanraden: http://www.de-shetlandhoek.nl/a-1861628 ... geersingel

Die heb ik zelf voor mijn Shetlanders van 88 cm en die passen hem wel ;) Wij longeren ze eigenlijk alleen af en toe bijgezet.
Hier hebben ze ook nog longeerartikelen: http://www.shetlandershop.nl/assortimen ... en?lang=nl

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:10

Kan je niet de kleinste longeersingel kopen die je kan vinden en die dan laten vermaken?
Iemand die eerst bij mij op stal stond had een Shire en die paste ook zijn hoofdstel niet en die heeft ze toen laten vermaken bij de ruiterwinkel/zadelmaker hier in de buurt :)

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:21

Ik vind die van brechtje122 wel geinig en die is ook nog super klein :)