Ik ben al een tijdje op zoek naar smalle/dunne leidsels. Omdat ik behoorlijk kleine handen heb vind ik 2,3 mm te breed. Weet iemand misschien waar ik aan smallere kan komen? Hoeft niet perse leder te zijn. Dit mag ook evt touw zijn. Voorkeur gaat wel uit naar leder of kunstof.
Ik heb bij mijn luxe marathon tuig van ideal vrij smalle leidsels gehad en ook bij mijn zilco tuig zaten smalle leidsels. Krijg kramp in mijn handen van brede leidsels, let er dus zelf al op dat de leidsels niet te breed zijn.
Ik heb Zilco leidsels gehad en heb nu van Ideal antislip. Allebei niet breed, hoe smal precies weet ik niet.
bicci
Geplaatst: 16-07-12 20:24
ik heb bij hornbach 10 meter ophaalband voor zonnenschermen gekocht ( €10,-) bij de tuigmaker 2 clips op laten zetten en een leren gesp zodat de leidsels ook los konden in het midden zeg maar. (€15,-) . je kan er evt nog extra antislip blokjes op laten zetten, zoals bv bij springteugels.
ik was dus voor 25,- klaar en men er ook de marathon mee. die band is er in verschillende kleuren en aardetinten ook. verschillende diktes en breedtes, dus je kan alle kanten op. lekker licht, goedkoop en oersterk!
en in gebruik;
Shenavallie
Geplaatst: 18-07-12 18:16
Een paar vrouwelijke collega's van mij rijden met webbing leidsels, omdat ze de lederen ook te breed vinden. Wellicht is het ook wat voor jou?