VD buig vraagje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlightje

VD buig vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 20:42

Hoi,

Ik had een vraagje over buigen, hoe kan je het buigen leren zonder dat het hele hoofd tussen de benen verdwijnt?
Moon doet het nu zo:
Afbeelding
oude foto al

Heb over al gezocht, op internet en op bokt, naar een antwoord,maar kan het nergens vinden.

Ik hoop dat jullie me hier wat handige tips kunnen geven.
Bedankt alvast!

Nista_RX

Re: VD buig vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:28

Lok je ook met voer, of heb je een vast commando? Zoals ik op de foto kan zien (ik kan het ook fout zien, sorry) geef je ook druk op de singelplek. Misschien kun je de klassieke buiging op zweepcommando zetten, waardoor jouw paard ook niet op zoek kan naar voedsel in je hand of iets dergelijks :)

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 23:18

ik hou me hand op de grond en zeg buig, soms een snoepje in me hand maar meestal niet.
ik beloon haar het liefste met uitbundig vrolijk gedrag :D

Hoe kan ik dat leren met zweepcommando?

HeavensDevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:59

Ik vind dit vrij gevaarlijk uitzien hij staat op een vrij glad materiaal.. en met zijn voor poten naar voren gestrekt als hij van voren zou uitglijden beland hij dus op zijn hoofd en kan er iets ernstigs gebeuren... misschien vanaf nu op het gras of in een bak...Sorry dat het niet over je topic gaat maar kon het niet laten zo...

Zag net dat je schreef "al een oude foto" prima hoop dat je het niet meer op dit soort gladde materiaal doet ..

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 16:39

Zucht.... echt bokt weer... ZAL het de voglende keer er wel bijzetten......

Meestal doen we het ook in de wei ofzo, dus ik weet echt wel wat ik doe >;)
Ik heb ervaring zat haha

ik weet dat t daar glad kan worden, niet als het droog is!! Zo glad is het echt niet, kom maar voelen als je het niet gelooft... en het is een zij, graag duidelijk het verhaal lezen voordat je commentaar geeft. Hier kan ik niets mee...... _-:(

graag een reactie op mijn vraag, niet iets wat ik zelf weet..

GRaag weer ONTOPIC, een reactie op mijn vraag, wie kan me helpen hoe ik dit goed kan leren.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:01

Het is afvalt mensen... Dat geeft meer grip als een grasbodem...

Zet het op een hand commando, dus hand op de singelplek en leer je paard naar je hand toe te komen. Daarna kun je je hand gaan wisselen voor de knop van de zweep en steeds een stuk uitschuiven tot je het op het puntje van de zweep hebt :)

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 18:18

THNX!! kijk daar heb ik wat aan, harstikke bedankt,ik ga het van t weekend meteen oefenen :)

HeavensDevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 03:52

Ehem in je verhaal staat er niet bij of het een hij of een zij is dus ging er vanuit dat het een mannetje was excuses ik gaf alleen door op een vrij vriendelijk manier wat ik ervan vind.. en plaatse daarna ook.. "zag dat het een ouder foto was"