Ik ben al blij dat m'n pony nu kán liggen, maar toch is er nog wel een probleem.
Ik zie op internet weleens foto's en filmpjes waar mensen zo lekker bij hun paard liggen, dat lijkt me zo leuk.
Maar hoe moet dat eigenlijk, als je paard meteen weer opstaat? Dat wil dus niet. Ik zal het even in het kort uitleggen;
Mijn pony kan nu liggen op commando. Ik tik met m'n zweep op de grond en zeg een aantal keer 'down, down, down'. Zodra mijn pony ligt, click ik met mijn clicker en geef de beloning. Maar, dan gaat ze meteen zitten, en een paar seconden later staat ze alweer op. Ook heb ik het een aantal keer geprobeerd om níet te clicken, en kijken of ze dan langer bleef liggen, maar helaas... Zodra ze lag, ging ze zitten en ongeveer twee seconden later stond ze ook alweer op...

Dus helaas, ik kan voorlopig niet gezellig bij m'n pony liggen... Ik ben dan al wel blij dát ze nu kan liggen, maarja, ze moet dus nog leren lánger te blijven liggen... Iemand tips? Of ervaring?
Trouwens, ik heb het aangeleerd door het nat spuiten, maar dit kan vast niet de oorzaak zijn.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt!

Edit: Mijn pony ligt weleens in de wei, en dan kan ik er zo bij gaan liggen!