Pony langer laten liggen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Minishake

Pony langer laten liggen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 22:51

Hallo allemaal. :wave:

Ik ben al blij dat m'n pony nu kán liggen, maar toch is er nog wel een probleem.
Ik zie op internet weleens foto's en filmpjes waar mensen zo lekker bij hun paard liggen, dat lijkt me zo leuk.
Maar hoe moet dat eigenlijk, als je paard meteen weer opstaat? Dat wil dus niet. Ik zal het even in het kort uitleggen;

Mijn pony kan nu liggen op commando. Ik tik met m'n zweep op de grond en zeg een aantal keer 'down, down, down'. Zodra mijn pony ligt, click ik met mijn clicker en geef de beloning. Maar, dan gaat ze meteen zitten, en een paar seconden later staat ze alweer op. Ook heb ik het een aantal keer geprobeerd om níet te clicken, en kijken of ze dan langer bleef liggen, maar helaas... Zodra ze lag, ging ze zitten en ongeveer twee seconden later stond ze ook alweer op... ;(

Dus helaas, ik kan voorlopig niet gezellig bij m'n pony liggen... Ik ben dan al wel blij dát ze nu kan liggen, maarja, ze moet dus nog leren lánger te blijven liggen... Iemand tips? Of ervaring?

Trouwens, ik heb het aangeleerd door het nat spuiten, maar dit kan vast niet de oorzaak zijn.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt! :evaw:

Edit: Mijn pony ligt weleens in de wei, en dan kan ik er zo bij gaan liggen!
Laatst bijgewerkt door Minishake op 07-07-12 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Black2000

Re: Pony langer laten liggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:57

Ik kan ook heerlijk bij mijn verzorgpaardje gaan liggen, maar dat komt omdat ze zelf gaat liggen, bv in het zonnetje. Als ik aankom bij de paddock is er altijd wel een merrie die ligt in de paddock! Ik weet niet of het daaraan ligt, mijn beessie gaat liggen uit vrije wil en die van jou moet het op commando!

Minishake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 23:08

Black2000 schreef:
Ik kan ook heerlijk bij mijn verzorgpaardje gaan liggen, maar dat komt omdat ze zelf gaat liggen, bv in het zonnetje. Als ik aankom bij de paddock is er altijd wel een merrie die ligt in de paddock! Ik weet niet of het daaraan ligt, mijn beessie gaat liggen uit vrije wil en die van jou moet het op commando!

Vergeten erbij te zetten. Mijn pony ligt ook wel eens in de wei, en dan kan ik er zo bij gaan liggen!
Nu kan ze het op commando en ze staat meteen weer op. Ik zou het wel leuk vinden als ze langer bleef liggen, want dat is zo gezellig. :)
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ook bedankt voor je reactie Black2000. ;)

Heb het er even bij gezet (zie edit).

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:12

Het belonen langer uitrekken en als je pony direct op staat gewoon niet belonen en herhalen... elke seconde is er één en daar moet je naar toe werken... Net als met steigeren. Uit eindelijk worden alleen de hoge beloond.

Minishake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 23:26

WhySoWhite schreef:
Het belonen langer uitrekken en als je pony direct op staat gewoon niet belonen en herhalen... elke seconde is er één en daar moet je naar toe werken... Net als met steigeren. Uit eindelijk worden alleen de hoge beloond.

Bedankt voor de tip! :D

Amable

Re: Pony langer laten liggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:18

Idd, op het moment dat ze ligt niet direct clicken, maar pas na 2 seconden. Staat ze eerder op, dan weer opnieuw vragen om te gaan liggen. Ook heel belangrijk, zelf het commando voor opstaan geven. In deze fase niet proberen om het liggen zo lang mogelijk te rekken maar juist het uit haar zelf opstaan proberen te voorkomen door haar eerder het commando te geven en dan te belonen. Daardoor wordt ook het opstaan van jou.

Minishake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 12:22

Amable schreef:
Idd, op het moment dat ze ligt niet direct clicken, maar pas na 2 seconden. Staat ze eerder op, dan weer opnieuw vragen om te gaan liggen. Ook heel belangrijk, zelf het commando voor opstaan geven. In deze fase niet proberen om het liggen zo lang mogelijk te rekken maar juist het uit haar zelf opstaan proberen te voorkomen door haar eerder het commando te geven en dan te belonen. Daardoor wordt ook het opstaan van jou.

Bedankt! :D

Minishake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 22:10

Ik heb even wat geoefend, m'n pony blijft al 2 seconden lang liggen! :+
Maar gisteren vroeg ik het, en ging ik heel dicht bij staan, toen bleef ze wel 10 seconden liggen, toen kon ik lekker bij haar liggen! Hééééél erg beloond, maarja, daarna ging ze rollen! :')
Ik ben wel trots nu hoor, haha, ze bleef gewoon langer liggen! :D