[AR] Een goede beginnerswagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsie1994

Een goede beginnerswagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 09:29

Ik ben op zoek naar een leuke beginnerswagen voor mij en mijn haflinger.
Mijn budget ligt rond de 700 euro.
Ik kijk elke dag op marktplaats, maar heb nu zo veel wagens voorbij zien komen dat ik het even niet meer weet.
Weten jullie een leuke beginnerswagen voor een haflinger?
Alle links zijn welkom.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:06

dat hangt ervan af wat je plannen/wensen zijn.
Wil je wedstrijden rijden? Dat stelt namelijk andere eisen aan een wagen. Welke omgeving je het meest gaat rijden? ALs je veel het terrein in gaat dan moet je andere eisen stellen aan je wagen als dat je alleen maar over de verharde weg gaat rijden.
Je kan het beste eens gaan kijken bij een menclub in de les of op een menwedstrijd in de buurt, daar zie je heel veel verschillende wagens. Vraag of je een stukje mee mag rijden en voel eens het verschil in vering, stabiliteit, etc.
Heb je zelf al menlessen gehad? Tijdens menlessen ervaar je ook wat je fijn aan een wagen vind en wat niet.

horsie1994

Re: Een goede beginnerswagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 11:44

Mijn plan is eerst te gaan lessen met mijn paard, in de bak dus.
Als alles goed gaat, ga ik lekker naar buiten.
Ik ben zelf groom bij marathons, ik weet dan ook precies wat ik wil :o , maar dat zit op dit moment niet in mijn budget.
Ik wil eerst gewoon een wagen om mee te beginnen en dan wil ik volgend jaar kijken naar een echte marathonwagen.

horsie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 18:11

Meer suggesties zijn welkom

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:31

ik zou geloof ik met een wijkmans wagen ( dat model althans) beginnen. Lekker stabiel en stevig maar toch enigzins wendbaar. Ik ben er volgens mij onlangs zoiets tegen gekomen op MP. Ik droom nog lekker even verder want ik rijd met een logge bak op thuiskomertjes maar het mag de pret niet drukken.

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:26

Hoi!

Ik heb een leuke recreatiewagen van Nederlandse bouwer te koop waarmee ik mijn paard beleerd heb. Er zit een pony en paarden lamoen bij. Ik ben nu zelf op zoek naar een marathonwagen, omdat mijn Friesche paardje best een beetje aanleg heeft :)

PB maar even als je meer wilt weten.

Groet Gerda