[AR] Rijden in de wei met Up (parcourtje)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

H_M_UP

Rijden in de wei met Up (parcourtje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 19:57

Hallo allemaal,

Hier weer eens wat foto's van Up voor de kar. We (ik en loveu_p hier op bokt,2-lingzusje) hebben vandaag in een net gemaaide wei gement.Samen met ons buurmeisje en haar welshpony. Up vond het heel leuk! We hadden een soort parcours gemaakt door allerlei prikpaaltjes in de wei te zetten en dan met bordjes met nummers in een bepaalde volgorde.Het was een leuke ervaring, Up moest moeilijke bochten maken, maar hij deed het erg goed! :)

Up is een 9-jarige ruin :D

Hier de foto's!

Afbeelding

Afbeelding
In galop! :D
Afbeelding
(let niet op de teugels :o )
Afbeelding

Afbeelding

Daag! :evaw:
Afbeelding

Laten jullie een reactie achter?

Pluttersput

Re: Rijden in de wei met Up (parcourtje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:12

Ziet er leuk uit, alleen..

Ik vind je kar eigenlijk te groot voor de Shetlander, en het tuig past ook niet helemaal lekker. De lichtingen mogen een stuk hoger, die moeten echt op het schoftje liggen in plaats van op de singel. Ook zie ik op foto 3 een losse, lange singelstoot, dat zou ik ook wegwerken.. Of misschien een geheel kleiner tuig kopen :)

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:26

bedankt voor je reactie, de singelstoot moet inderdaad netter weg worden gestoken, en aan de lichtingen zal ik eens kijken of ze nog wat hoger kunnen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:47

Pluttersput schreef:
Ziet er leuk uit, alleen..

Ik vind je kar eigenlijk te groot voor de Shetlander, en het tuig past ook niet helemaal lekker. De lichtingen mogen een stuk hoger, die moeten echt op het schoftje liggen in plaats van op de singel. Ook zie ik op foto 3 een losse, lange singelstoot, dat zou ik ook wegwerken.. Of misschien een geheel kleiner tuig kopen :)

Verspilde moeite, tuig is overduidelijk echt te groot voor deze pony....

TS, leuk dat het zo goed ging, maar ik zou toch even kritisch naar je materiaal kijken. Ook ik vind de wagen eigenlijk echt te groot voor je pony, het tuig is zeker te groot en ligt in z'n geheel niet lekker/goed op de pony.

Broek kruipt omhoog omdat hij veel te groot is, schoftje is te groot en daardoor hangen de lichtogen ook te laag. Ook het borsttuig is te groot en kiept daardoor naar beneden, op deze foto zit het borsttuig onder het schouderblad van de pony geklemd:
Afbeelding

Bit hangt te laag in de mond, oogkleppen zitten te hoog.
En volgens mij zitten er geen stophaken op het lamoen. Erg gevaarlijk. Pony heeft achter in het lamoen bij z'n achterhand ook erg weinig ruimte om te wenden, moet haast 'pootje over'.

Weet niet hoe groot (klein) deze pony is, maar ik zou eerder voor een sulky/2wieler kiezen, en zowiezo een kleiner tuig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:03

Wat grappig dat jullie parcourtje hebben geoefend leuk om te zien :D
Tuig is dus al gezegd, zou in ieder geval zeker het borststuk paar cm hoger doen, kan pony ook zeer doen en dan heeft hij er geen plezier meer in, dat zou jammer zijn.
Maar zo te zien vindt hij (en vinden jullie) het erg leuk +:)+

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 10:19

bedankt voor det tips, het tuig is inderdaad wat te groot,we zijn al bezig om naar een ander tuig te kijken.

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:23

Gave shetter! :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:00

Je hebt goede tips gekregen om je tuig aan te passen (ander aan te schaffen)
Ik zou zelf ook lekker met een cavaletti rijden met zo'n kleine pony.

Leuk bedacht, parcourtje uitzetten!

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 16:44

@corkylover Bedankt! :)
@Anke klopt,ja een parcourtje is weer een keer wat anders :D