Eerder had ik al een topic geplaatst waarin ik Frodo aan het tuig liet wennen.
Ondertussen zijn ze al weer een stuk vooruit gegaan.
Hij heeft zelfs al voor de wagen gestaan

Helaas bleek de sulky toch niet zo goed te passen achter hem,
dus dat wordt eerst verder sparen voor een betere wagen.
Hij was erg braaf, trok de kar weg alsof het niets was.
Dit heb ik trouwens niet zelf gedaan.
Heb het over gelaten aan een paar ervaren menners die goed weten waar ze mee bezig zijn.
Het plan was om hier langer mee te wachten, maar hij pakt alles zo ontzettend goed op,
dat ik vond dat hij er aan toe was.
Zelf ben ik nu veel bezig met lange lijnen.
Frodo begrijpt het prima, maar ik vind het zelf nog lastig.
Daarom wil ik eerst zelf goed kunnen sturen e.d. voordat ik zelf ooit begin met de wagen.
Mijn toekomstige groom

Heb alleen het schofttuig en hoofdstel gebruikt, omdat ik dat zelf nog even wat handiger vind.
Zo kan ik zelf beter zien hoe hij beweegt.
Heb ook nog wat filmpjes, maar die krijg ik helaas niet op internet.
Ga proberen om deze er nog op te zetten

Ik ben vooral veel bezig geweest met overgangen en figuren rijden.
Hij luistert echt perfect naar mijn stem, waar ik erg blij mee ben.
Ik vind het zelf lastig om de leidsels op maat te houden en het contact met de mond niet te verliezen.
Hierdoor werd het voor Frodo af en toe lastig om rechte lijnen te rijden, omdat ik hem niet altijd even goed begeleid.
Hier probeer ik aan te werken.
Wat er met de camera gebeurd is weet ik niet

Foto's zijn in ene zwart wit geworden?

Het waaide trouwens behoorlijk, wat ook wel te zien is aan mijn kapsel

Draven gaat ook prima, maar dit heb ik niet veel gedaan omdat ik wat last van mijn rug heb.
Daarom heb ik hem steeds kort elke passen laten draven, omdat 'meerennen' nu niet echt fijn gaat.
De foto's zijn op twee verschillende dagen genomen.
Tips zijn altijd welkom, maar graag onderbouwd zodat ik er ook echt iets mee kan.
1.

2.

3.

4.

Klopt, ik zag even niets

5.

6.

Tussen de blokken door sturen.
7.

8.

9.

10.

Bochtje oefenen
11.
