de pas aanleren maar hoe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

de pas aanleren maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 22:35

Hoi bokkers,

Ik heb een paard maar wilt zijn voorbenen al met moeite optillen om zijn hoeven uit te kraben ik heb van alles geprobeert om zijn been omhoog te leren om met de pas aan te leren zoals kriebelen met de zweep op zijn been en tikjes geven op zijn been hand onder zijn okels werkt ook niet hij houd zijn been stok en stijf staan. Want van uit de pas wou ik de spagaat aanleren een veder te leren buigen dat kan ie al een beetje en de comliment was ik ook al een beetje aan het leren maar deed het fout want zijn hoofd moest niet onder de buik. Dus daarom wou ik eerst de pas dan aanleren en daarna de spagaat maar hij heeft dan uit zich zelf wel eens de spagaat gedaan als ie iets niet wou over een balkje gaan gaat alleen zijn voor benen naarr voren maar wil het ook graag zonder balkje. Kunnen jullie me vertellen hoe ik anders de pas kan aan leren? Ieder geval bedankt!

Kitsolu

Re: de pas aanleren maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:49

Ik heb mijn hand in de knieholte gelegd en geduwd tot hij een voetje verplaatste (al is het maar een minuscuul klein beetje), en daarvoor beloont. Uiteindelijk ging het steeds sneller en heftiger, nu doet hij het op wijzen naar zijn knie. Ik moet alleen nog werken aan het omhoog houden van het been.

NikkivanOlst

Re: de pas aanleren maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:20

Als reactie uitlokken via tikjes met de zweep niet werkt kun je er rustig even naast gaan staan en de zweepknop eens tegen zijn voet tikken. Is vaak wat duidelijker. Probeer daarna wel gelijk weer uit te bouwen naar zweepcommando.

Ik raad je aan zo min mogelijk handcommando's te gebruiken, stel je aait je paard daar een keer en je krijgt een jambette is dat NIET handig :)